[Gelistirici] toplantı tarih/yer tamamsa, başlık önerileri ?

Koray Löker loker at pardus.org.tr
22 Tem 2010 Per 20:31:24 EEST

22 Temmuz 2010, Perşembe, 7:04 pm tarihinde, selim ok yazmış:
> kararlarla birlikte gelistirici listesine gönderilirse cok iyi olur. Zira
> bizim gibi coook uzaklardan gelmek isteyipte gelemeyenler ne olup ne
> bittigini takip edebilsin.

Elbette... Bu konuda kişisel olarak özel bir hassasiyet göstereceğimden
emin olabilirsin.

> destek vermeyi birakan gönüllü gelistiricilerin yeniden kazanilmasi icin
> gerekirse tek tek irtibata gecilmesi gerektigini düsünüyorum. Is gücü yok

Vallahi ben daha az fevri olduğunu düşündüğüm Gürer'le sansür karşıtı
yürüyüşte epeyce konuştum. Söylediklerinin ortada olduğunu, onsuz da
yürüyeceğini söyledi.

Kendi adıma, bu toplantıda geliştirici anayasası kıvamında bir sözleşmeyi
hazırlamak mümkün olur, böylece haklar garanti altına alınabilirse; ta
Furkan'a kadar dönerek her birine "artık böyle böyle şartlar var... gelin
tekrar konuşalım" diye kişisel olarak gideceğim. Fakat bu toplantıya
katılsınlar diye kimseye daha fazla ısrar etmeyeceğim.

> konussun: Hani projede kimin neyden sorumlu olduguna dair sürekli güncel
> tutulan bir belge/sayfamiz olacakti. Kim son zamanlarda hangi konudan
> sorumlu, ne is yapiyor kisaca anlatilacakti. Biz de belli bir konuda
> sikintimiz/sorunumuz oldugunda dogrudan kiminle irtibata gecmemiz
> gerektigini bilecektik.

Eh, kimin neden sorumlu olduğu net olsa da, bir yere yazması eksik
kalsa... Fakat çok temelden hatırlatmak gerekirse, Redmine/Jira neyse,
proje yönetim aracı kullanmaktaki bir hedefimiz de her işin yazılı ve
takip edilebilir yapılması. Böylece o işten sorumlu olanların da
görülebilmesi.

Projenin ilk günlerinde hata takip sisteminde "barış ve çağlar meren'e
küstü" diye hata vardı... Şaka bir yana, iş takibi için de hata takip
sistemindeki bilgi birikiminden yararlanılarak trac vb. ortaya çıktı,
biletler çıktı falan fıstık. Projenin de bir yönetim aracı ile çalışmaktan
beklentisi bu aslında kabaca. Detaylarını konuşalım, konuştukça
kaydedelim.

--
Koray Löker