[Gelistirici] pisi rubymodules

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
12 Tem 2010 Pzt 15:32:39 EEST

On 12.Tem.2010, at 09:49, Fatih Aşıcı wrote:
> 2005'te yazmaya başlamadıysan burayı düzeltmen gerekiyor :)
http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commit/0c2e485055cb47e81b77def7b7a4e574d8bb2f4f
Done.

> "import os" daha iyi.
http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commit/e96dbd8a6f5f6e066aba99dd779941da91950146
Bu commit haylaz kedimiz kartopu'ndan geliyor. Done.
Ama meraklısına: "Neden import os daha iyi?"

> pythonmodules içinde de bu kısım aynı. Ekrana hata mesajı basmak için pisi.Error
> sınıfını miras almak yetiyor aslında. Sandbox için belki böyle bir şey yapılmış
> olabilir. Şimdilik böyle kalsın; sonra bakarız.
Tamamdır.

> ActionsAPI modüllerinin kendine has garip bir isimlendirme stili var. Bu modül Pisi'nin
> yazım stilini izliyor. Bence güzel.
>
> Yalnız getconfig'i de diğerlerine benzer şekilde get_config yapalım.
http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commit/1b12366aee1f536f34ac3cea4dc3c21df38e3f39
Done. Bu arada bu konuda anlaşabildiğimize sevindim. Cidden acayip bir stil var. Mesela epostanın ilerleyen kısımlarında belirttiğin gibi ='in yanlarına boşluk bırakma nedenim bu; ama isimlendirme stili gerçekten bana aykırı geldi.

> Bu kısımda olası Exception'ları yakalamak gerekir mi acaba?
Ben de get_config'i actions.py'de kullanır mıyız, gerek olur mu diye düşündüm. Gerek olmasın diye get_ruby_version get_rubylibdir falan ne gerekiyorsa tek tek yazmayı tercih ettim. Hatta get_config yerine __get_config() bile yapabilirim. Ne dersin fatih?

> Bu fonksiyona daha anlaşılır bir isim bulunabilir. auto_dodoc gibi mesela?
http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commit/e9eea32a83389a24f1391d3fd6e07dc15defb018
Done. actionsapi'de common.py gibi bir şey olsa da auto_dodoc'u oraya atsak diye geçiyor içimden bazen =) Ya da coreutils.py bunun için mi var acep..

> /usr öneki hardcode edilmemeli. get.defaultprefixDIR() var bunun için.
Aramaları get.prefixDIR() üzerinden yaptığım için bulamadıydım. default gereksiz kalmamış mı =/

> Başka fonksiyonlarda da aynı durum söz konusu. Argümanlara öntanımlı değer atanırken
> eşittir işaretinin etrafında boşluk olmamalı.
Bu konuda anlaşabildiğimize sevindim. rubymodules pisi'ye girdikten sonra diğerlerine de el atabilirim aslında.

> /lib kısmını hardcode etmemek şu an mümkün değil sanırım. Şimdilik sadece get.defaultprefixDIR'ı
> kullanalım.
http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commit/c3f99664d3c098057207ee005d4f9e47cff9157a
Done.

> Hata mesajı "Running 'ruby %s' failed." şeklinde olacaktı sanırım.
http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commit/5d7e0afd5762d31afd56c339ace75d2d0762f53b
Done.

Bu arada bu seferlik linklerle beraber verdim, Bir dahakine http://github.com/gkmngrgn/pisi-rubymodules/commits/master/ adresinden yaptığım commitleri takip edebilirsiniz arkadaşlar.

Eleştirilerinizi hala beklemekteyim. Teşekkürler.