[Gelistirici] jira tartışması

Onur Güzel guzelmu at itu.edu.tr
10 Tem 2010 Cmt 00:23:14 EEST

Fatih Aşıcı wrote:

> Redmine'a mı geçelim? Bunun mümkün olmadığı, gerekçeleriyle birlikte söylendi.
> Nasıl bir çözüm bekliyorsunuz?
>
> Yapabileceğimiz en iyi adımın Redmine'ı geliştirmek olduğunu belirttik. Hatta
> bunun için kaynak ayıracağımızı da söyledik. Ama söylediğim gibi şu an
> geçmemiz mümkün değil. Bunu anlamamak için neden direniyorsunuz anlayabilmiş
> değilim.

- Jira'nın en uygun olduğunu düşünmüşsünüz, karar vermişsiniz.
Değiştirecek vakit de yok. Eyvallah.
- Redmine yetersiz, ihtiyaçları karşılamıyor. Ona da eyvallah.
- Dışarıdaki geliştirici ve katkıcıların çoğunluğunun geri adım da
beklemediğini tahmin edebiliyorum. (Şahsen, ben beklemiyorum.)

Konunun Ocak ayında tartışıldığı ve çoğunluğun (o zaman da) Jira'ya
karşı çıktığı söyleniyor. Madem böyle bir araca bu kadar ihtiyaç vardı,
yapılması gereken Redmine'a o zaman sahip çıkmaktı. Yeterli Ruby bilgisi
olan yoksa topluluktan yardım istenirdi. Şimdiye Redmine istediğiniz
hale gelirdi. Hatta, Pardus projesi olarak özgür yazılım dünyasındaki
pek çok eksiği sıfırdan yazdıkları kodla en iyi şekilde çözmüş ekip (tüm
geliştiricileri kastederek konuşuyorum), gerekirse bu 6 aylık süreçte
Python ile sıfırdan bir sistem bile yazabilirdi.

Ekibi terk edenler Jira için terk etmedi. Jira savunması dinlemek de
istemiyoruz. Bu durum ebeveynlerinin ayrıldığını Facebook'taki durum
güncellemesinden öğrenmek[1] gibi bir şey... Hani karar verirken fikir
sormadınız, bari Jira kullanmaya başladık diye haber verseydiniz.

Umarım her iki taraf bir an önce konuyu tatlıya bağlayabilir.
İyi çalışmalar,

[1]
http://whatthefacebook.com/wp-content/uploads/2009/11/facebook-divorce.png

--