[Gelistirici] Jira ve Özgür yazılım geliştirme metodları üzerine birkaç not

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
10 Tem 2010 Cmt 00:06:18 EEST

On 09.07.2010 21:14, İsmail Dönmez wrote:
> Merhaba;

> Çözüme giden yolda benim nacizane önerilerim şöyle;
>
> - Pardus'un topluluğa bakan yüzü olarak bir Community Manager atanmalı
> - Geliştiricilere birer e-mail adresi ve paketlerini, kaynak kodlarını
> koyabilecekleri bir web adresi verilmeli
> - Kararlar geliştirici listesinde tartışılmalı, bürokratik kararlar
> haricinde de topluluğun oyuna sunulmalı

Sorun biraz da burdan çıkıyor. Daha önce de dediğim gibi liste arşivini geriye doğru tararsanız
listede süreçlerle ilgili son dönemlerde ne kadar çok tartışma geçtiğini (karara bağlansın, bağlanmasın)
görebilirsiniz. Ben bu projeye başladığımda bu listeye ACK/NACK mailleri ve bir kaç teknik tartışma
dışında bir şey düşmüyordu. Listeyi filtrelediğim dizinin yanında yeni e-posta uyarısı gördüğümde
heyecanlanıyordum.

Evet hata yapıyoruz, hepimiz insanız. Daha 1-2 ay önce 2011 deposunda topluluğa danışmadan ve fikir almadan
eski history bilgilerini sildim bir kaç pakette. Daha sonra bunu farkeden Burak tarafından konu tartışmaya
açıldı, ben commit'lerimi geri çektim, Doruk bu işlemin getirilerini götürülerini tartışmaya açtı, Fatih
henüz tam olarak bir karara varamadık dedi. Gayet sağlıklı.

JIRA hikayesi de tamamen yıllardır neler yaptığımız neler ettiğimizi daha transparanlaştırabilmek,
insanların üzerindeki görevleri ilerleme yüzdeleriyle beraber web tarayıcısı olan herkesin açıkça
izleyebilmesi için kuruldu. 2 yıldır trunk altındaki tasks dosyası denen statik, iş takibini vicdana
bırakan ilkel bir yöntem kullanıyorduk. Dağıtım çıktığında tasks dosyasına bakıldığında toplam
ilerleme bırakın %100'ü, %70'lerde kalıyordu.

Bunlara bir çözüm olsun, şeffaflaşalım diye bir işe kalkıştık. Daha sonra lisans ve özgür yazılım felsefesi ile
ilgili bir tartışma çıktı. Belki bunları e-posta listesinde tartışmak yüzyılın aptallığı. İnsanlar birbirinin
yüzüne bakarak tartışsalar belki bunların hiçbiri olmayacak. Ama yine de özgür yazılım tercih edilmemiş olmasına karşı çıkarken:

"Yaa abi redmine varmış, belki başka alternatifler de vardır. Acaba araştıran oldu mu nasıllar? Belki onu kullanmak daha sağlıklı olur hem tamamen özgür bir yazılım"

demek yerine

konunun proje yönetiminin kötülüğüne, birilerinin zamanında bambaşka bir konuda dediği bir lafa, 2 kişinin özelden yaptığı bir tartışmanın birinde bıraktığı ize, bir ürünün bir sürümünün çıkamamış olmasının yazıklığına ve acizliğimize, kişisel sürtüşmelere, husumete, kapalılığımıza, ayrımcılığımıza, kötü niyetimize, ve daha onlarca negatif yönümüze ve tutumumuza gelmesinde ben artık kusura bakmasın kimse iyi niyet arayamıyorum.

Tek yaptığım Fatih'in de dediği gibi listeyi açıp tek tek hepsini okuyup ayrı ayrı şaşkınlığa düşmek. Bir de bu insanların çoğunu görmüşüm, tanımışım, sohbet etmişim, uuu ne laflar, ne laflar..

> - UEKAE grubu ile dışarıdaki geliştiriciler en az yılda bir kez,
> olabiliyorsa iki kez biraraya gelmesi, bir PardusConf tadında bir
> konferans olmalı

Buna hayır diyecek birinin olduğunu sanmıyorum zaten, yeter ki maksimum
katılım sağlanabilecek bir zaman/mekan ikilisi belirlenebilsin.

> Söyleceklerim az, çok bu kadar. Umarım bu tatsız hava en kısa sürede
> tatlıya bağlanır.

Günler sonra bu kadar güzel/yapıcı/polemikten uzak bir ileti görmek beni mutlu etti.

Kolay gelsin.