[Gelistirici] jira tartışması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Tem 2010 Cum 20:38:28 EEST

On Friday 09 July 2010 18:49:28 Burak Çalışkan wrote:
> 09-07-2010 11:54, Fatih Aşıcı yazmış:
> [...]
>
> Ben bu karardan hiç menun kalmadım ve "yorum yazmayanlar zaten karardan
> memnun" sözünden sonra yazma gereği duydum. Mesele pratik çözümler
> bulmak değil, özgür dağıtımı özgür yollarla geliştirmek.

Meselenin ne olduğu şurada açıkça yazıyor:

   http://www.pardus.org.tr/hakkinda/

> Tabi bu olaydan
> sonra, pardus'un ne kadar özgür olduğu tartışılır.(açık kaynak!=özgür
> yazılım).

Hımm. Sizin özgürlük anlayışınız böyleyse (özgür yollarla geliştirme anlayışı)
bu filitreye takılacak bir sürü proje var. Kullandığınız yazılımların nasıl
geliştirildiğine bir bakın. Sonucunda kendinizi RMS gibi mail kutunuzun
sayfalarını wget ile indirip emacs ile okurken bulabilirsiniz.

> Çekirdek ekibi kendi arasında karar veriyor, sonra gönüllü
> geliştiricilere kararı duyuruyor, gönüllü geliştiricilerin fikri
> alınmıyor ve dolayısıyla hiç yerine konuluyorlar.

Peki bu liste neden var? Sonu "Fikirler, Öneriler?" şeklinde biten mail'lerin
listesini çıkartmama gerek var mı? E tabi bardağın boş tarafını görmek daha
eğlenceli, değil mi?

> "Commitlerden de
> görülebileceği gibi Pardus 2011 için çalışmalara başladık" sözü açıkça
> bir itiraftır.

Bu ne demek? SVN'de yapacağımız her commit için listeden izin mi alacağız?
Sürüm yöneticileri çook önceden açıklandı. 2009 serisinin son sürümü çıktıktan
sonra 2011 deposunun açılacağı belli değil mi? Bunu bir de her ana sürüm
öncesi yapılan rutin bir işlem için söylüyorsun.

> Bu olaylardan sonra 3 geliştirici onca emeğinden sonra projeden ayrıldı.
> Seçtiğiniz "JIRA", ayrılan 3 geliştiricinin yapacağı işleri yapacak mı?
>
> Şapkadan tavşan çıkartabilcek mi?

Uzun süredir kara düzene son vermek için çalışmalar yapıyoruz. Bunda oldukça
da kararlıyız. Bundan memnun olmayanlar olabilir. "Aman falanca kişi
kırılmasın/ayrılmasın" diye projenin gidişatını ona göre belirleyecek değiliz.