[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Serbulent Unsal serbulent at pardus.org.tr
8 Tem 2010 Per 09:04:33 EEST

On Thursday, July 08, 2010 12:56:36 am Ozan Çağlayan wrote:

> Ha Redmine konusuna gelirsek, böyle bir alternatif var ise ve JIRA'nın
> sağladıklarını sağlayabiliyorsa, sağlamsa kararlıysa ve JIRA kadar iyi bir
> şekilde maintain ediliyorsa onu kullanmıyor olmak eleştirilebilir. Dediğim
> gibi *sadece* aynı şartlardalarsa. Yok eğer değillerse, Redmine'ın belli
> eksikleri varsa, arayüzü kullanışsızsa ve JIRA'nın bize verebildiklerini
> sağlayabilecek noktaya gelmek için bizden kod emeği isteyecekse kusura
> bakmayın bu benim gözümde ne bir staj projesidir ne de oturup benim ya da
> Semen'in ya da başkasının vakit harcaması gereken bir görevdir.

Bu cümleyi kazara kurduğuna inanmak istiyorum açıkcası. Yoksa Pardus gibi bir
projenin bir geliştiricisi başka bir özgür yazılım için eksiği varsa "ben buna
katkı vermekle uğraşmam başkalarının uğraşmasını da tasvip etmem" anlamına
gelen bir cümle kurmaz.

> Kaldı ki umarım bu tartışmayı takip eden insanlar, JIRA kurulumunun görünen
> noktaya gelmesi için bile başta Semen'in ne kadar uğraştığı konusunda
> fikir sahibidirler

Hani eksiği olan projeye emek harcanmıyor, eksiği olmayan tercih ediliyordu ?

Aşağıda yazılanlar konusunda da birşeyler söylenebilirdi ama tartışmayı bu
şekilde uzatmak kimseye birşey katmayacak. Halen şu noktaya gelememiş olmamızı
anlayamıyorum bir türlü;

1- Eğer zaman çok kısıtlı ise takip işleri için Jira kullanılmaya başlanır.

2- Ama eş zamanlı olarak incelenen projeler içerisinde Jira'ya en yakın olanın
eksikleri çıkartılır TODO olarak yazılır.

3- Eğer projenin içerisinden işgücü (tam zamanlı/stajer farketmez)
ayrılamayacaksa, Jiranın kullanımına karşı çıkan gönüllüler elini taşın altına
koyar hem ana proje ile yazışarak hem de kod katkısı vererek bu eksikleri
kapatmaya çalışır.

4- Teknik eksikliklerin giderildiği noktada Jira yerine söz konusu özgür
yazılım aracına geçiş yapılır. Yok eksikler kapatılamazsa, Jira kullanılmasına
laf eden adama TODO listesi gönderilip denir ki; "İşte hendek, işte deve"

2Kr ve Selamlar,

Serbülent