[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
8 Tem 2010 Per 14:36:14 EEST

2010/7/8 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> Aramızda bu son cümledeki görüşü savunan insanlar neden flashplayer'ın
> depoda bulunması hakkında hiçbir yorum yapmadılar çok merak ediyorum.
>
> Ya da Skype?

Flash ve Skype bence geçerli bir örnek değiller, çünkü hem -yerine
geçebilecek- alternatifi yoklar; hem de kullanıcıya bu uygulamaları kullanıp
kullanmama haklarını biz bizzat veriyoruz. Yani kullanıcı dilerse gnash ve
ekiga kullanabilir (depoda yoklar ama paketleyip bu hakkı verebiliriz). Ama
biz Pardus'u geliştirmek için JIRA kullanmaya mecbur kalacağız, o yüzden
tartışma bu kadar uzadı, hararetlendi. JIRA kullanma mecburiyetinde kalan
insanlar da açık kaynak ve özgür yazılımcı oldukları için bu tutarsızlığı
sindiremiyorlar.

Bir de çekirdek ekip zaten kendi aralarında tartışıp JIRA'ya karar
vermişler. Karar verildikten sonra listede açıklandığı zaman Gürer'in dediği
gibi gerçekten kimse ikna olmuyor ve dışarıdaki geliştiricilere kapalı
kaynak kodlu bir uygulama kullanmak için bir baskı, zorunluluk ve yaptırımda
bulunmuş oluyorsunuz. Evet haklısınız, her verdiğiniz kararı bizimle beraber
vermek zorunda değilsiniz ama dışarıdan katkı almak ve bu katkıları artırmak
istiyorsanız, daha siz karar vermeden, baştan beraber hareket etmemiz
gerekiyor. Çünkü dışarıdaki geliştiriciler para almıyorlar veya hiçbir
şekilde Pardus kullanmaya zorunlu değiller, sadece dağıtımı benimsedikleri
için, sevdikleri için katkı yapıyorlar, geliştiriyorlar.

Bu arada Pardus 2011, Pardus 2009'un devamı olacak diye bildiğimden
yazıyorum. Eğer amaçta ve hedefte bir değişiklik varsa şu sayfaya[0]
yansıtmanız önemli olur. JIRA kullanmak istemeyen geliştiriciler de orada
yazılan amaç, hedef, vizyona göre kararlarını verirler.

Selamlar, saygılar. Hayırlı işler.

[0]: http://www.pardus.org.tr/hakkinda/

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net