[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
8 Tem 2010 Per 00:19:13 EEST

2010/7/4 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>

>  Özgür yazılım geliştirmek için özgür olmayan yazılımlar kullanmak
> tutarsız bir davranış biçimi. Pardus'ta derdimizin sadece "teknik
> yararları için" özgür yazılım kullanmak olmadığını umuyorum. Özgür
> yazılımı özgür olduğu için tercih ediyor olmalıyız.

bu davranış biçimi özgür yazılım felsefesine pek uymayabilir ancak sonuçta
bizim ürettiğimiz özgür yazılımı eskisinden daha kaliteli hale getirecekse
bu durumda özgür yazılımın menfaatine bir iş yapılmış olur. Pardus özgür
lisansla lisanslandığı için Pardus'un menfaatine olan aynı zamanda özgür
yazılımın da menfaatinedir.

bizim ihtiyaçlarımız karşılamayan bir uygulamayı sırf özgür yazılımdır diye
tercih edersek özgür yazılımın menfaatine bir iş yapmış olmayız. bizim
bedenimize uygun olmayan, dar gelecek bir elbiseyi giymeye çalışırsak hem
vakit ve enerji kaybederiz hem de o elbisenin dikişlerini patlatırız(Pardus
ve Bugzilla örneği). böyle bir durumda özgür yazılımın menfaatine bir iş
yapalım derken ona zarar vermiş oluruz. bu durumda:

1. son derece değerli olan vaktimizi ve enerjimizi kendi işimize odaklamamız
gerekirken boşa harcamış oluruz. bu da kendi projemizin selametini tehlikeye
atar.
2. bir özgür proje kötü bir referans almış olur ve bu da hem o projenin hem
de genel manada özgür yazılımın hanesine eksi puan olarak yazılır.

 Pardus'un geliştirilmesinde kullanılacak yazılımlar, başkalarına da
> örnek olacaktır. Özgür yazılım geliştirelim derken, özgür olmayan
> yazılımların yaygınlaşmasına ön ayak olmak demek bu.

benim bildiğim Türkiye'de ve dünyada özgür olmayan yazılımlar hayli yaygın
zaten. Pardus'un kötü(!) örneğinin buna ne kadar daha katkısı olabilir ki?

işimizi en iyi şekilde görecek aracı kullanmamak, rekabetten geri kalarak
Türkiye'de ve dünyada özgür olmayan yazılımların ilelebet yaygın kalmasına
yardımcı olmak demektir.