[Gelistirici] Paket adları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 20:08:35 EEST

On Tue, 29 Jun 2010 16:36:24 +0300
Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> wrote:

> Paketleri olabildiğince bölmeye çalışacağız artık. Bir paketten tek
> bir başlık dosyası dahi çıksa -devel alt paketini çıkartacağız. Paket
> bölme konusunda Fedora/Mandriva gibi dağıtımlar örnek alınabilir;
> ancak Debian gibi her .so dosyasını ayrı pakete koyacak kadar
> abartmayalım.

 Bölünecek paketlerin bileşenini değiştiriyor muyuz ? Bunun için her
ana bileşen altına (multimedia/sound/devel değil de direkt
multimedia/devel kast ediyorum) devel, doc, l10n açmamız gerekiyor.
Biraz hammaliye olabilir ama diğer taraftan takibi kolay olacak,
arayüzde gösterimi de daha rahat olabilir.

 Tabi bir yöntem de en tepeye developement, l10n, doc açıp orayı
kullanmak, alt bileşene bölmemek.

 Kararsızım, fikirler ?

 Bir de, pspec de dinamik tag desteği olursa çok iyi olur. Örneğin hede
paketinin devel alt paketine

 <Dependency release="srcRelease">srcName</Dependency>

 gibi bir şey yazabilirsek pek çok hatayı oluşmadan çözmüş olacağız.