[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
7 Tem 2010 Çar 16:27:53 EEST

07 Temmuz 2010 Çarşamba günü (saat 09:36:34) Erkan Tekman şunları yazmıştı:

> Pardus projesi, her zaman vurguluyorum, Türkiye'de özgür yazılımın
> bilinmesi ve gelişmesine her zaman ve büyük ölçüde katkıda bulunan, bunu
> herhalde herkes kabul edecektir.

Cümlenin bir kısmı eksik galiba :)

> Bununla birlikte kararlarımızı ideolojik
> değerlendirmelerden çok pratik değerlendirmelerle verdiğimiz de açık,
> herhalde bunu da geçen bunca yılda farketmişsinizdir.

Benim gördüğüm kadarıyla kararlarınızı yeterli inceleme yaparak, sonuçlarını
tartarak vermiyorsunuz. Böyle önemli bir kararda hâlâ düzgün bir değerlendirme
sunamamanız da bunu gösteriyor.

Sorunların ve gereklerin ne olduğu, alternatiflerin listesi, avantaj ve
dezavantajları, bunlara geçmek için yapılması gereken işler ve ne kadar
kaynak/zaman gerektireceği, vb hiç bişi yok ortalıkta. Böyle bir sistemin ana
müşterisi olacak tüm geliştiricilere fikir sorulmamış, alınmamış. Sadece biz
baktık bu iyi, geçmeye başlıyoruz var. Belki de seçimde haklısınız ama bu
şekilde kimse ikna olmaz.

Geri kalan yazdıklarınıza da konuyla alakası hiç olmadığı için cevap vermedim.
Mecburen dağıtılıp kullanılan kapalı yazılımlarda pratiklikten sözedilebilir
ama buradaki durum o değil.

Kaldı ki, pratiklik ortada yapacak bir şey kalmadığında bunu yapmaktır. Biz
yalnızca sonuca bakıyoruz, özgür olması ikinci planda derseniz, bugüne kadar
gittiğimiz kamu kurumlarına da, seminerlere gelen izleyicilere de, PR
haberleri yaptığımız okuyuculara da yalan söyledik demek olur bu.

Bizim know-how kazanma, tüketen değil üreten olma, kullandığımız yazılımların
geleceğinde söz sahibi olma, güvenlik, ülkede yazılım üretimini arttırma,
insan gücü yetiştirme gibi ideallerimiz yok, yalnızca çok kullanılan işletim
sistemi olalım diyorsanız da ana sayfaya bunu yazın, biz de yollarımızı
ayıralım.