[Gelistirici] Paket adları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 22:44:00 EEST

On Sunday 04 July 2010 20:08:35 Onur Küçük wrote:

>  Bölünecek paketlerin bileşenini değiştiriyor muyuz ? Bunun için her
> ana bileşen altına (multimedia/sound/devel değil de direkt
> multimedia/devel kast ediyorum) devel, doc, l10n açmamız gerekiyor.
> Biraz hammaliye olabilir ama diğer taraftan takibi kolay olacak,
> arayüzde gösterimi de daha rahat olabilir.
>
>  Tabi bir yöntem de en tepeye developement, l10n, doc açıp orayı
> kullanmak, alt bileşene bölmemek.
>
>  Kararsızım, fikirler ?

Bileşenleri son belirlediğimizde kriterimiz _işlev_ olmuştu. Bu şekilde bir
değişikliğe gidersek bu kuralı bozmuş oluruz. "library" bileşenleri bence
büyük bir hata idi. O zamandan bu zamana paketçilerin yaşadığı ikilemlerden
bunu çıkarıyorum.

Bir paketteki dosyaların tipinin ne olduğuna (library, executable, vs)
bakmadan konuyu ön plana çıkarmıştık. Örneğin bir paket video oynatma ile
ilgiliyse kitaplık da olsa uygulama da olsa multimedia.video altına koyduk.
Ancak multimedia altında library adında bir bileşen olması bazı paketçilerin
kafasında "tüm kitaplıklar .library altına gitmeli" şeklinde algılandı. Oysa
biz bu bileşene diğer bileşenlere uyduramadığımız kitaplıkları almıştık. Bu
sorunu "library" bileşenlerinin adını "misc" şeklinde değiştirerek çözmeyi
öneriyorum.

-l10n ve -docs paketlerinin ayrı bir bileşende bulunmasına başlangıçta
katılmıyordum; fakat paket yöneticisinde bu paketlerin "Localization" ve
"Documentation" gruplarında görünmesi için ayrı bir bileşende bulunmaları
gerekiyor. Depo kökünde bulunacak l10n (localization da olur) ve documentation
bileşenlerine benden +1.

-devel paketlerinin bileşeni için aslında pratik bir yarar göremiyorum. Belki
yine paket yöneticisinde programlama grubunda görünmesini sağlamak olabilir.
Aslında dil bileşenlerine de dahil edilebilir bunlar. Örneğin bir -devel
paketi .h dosyalarından oluşuyorsa programming.language.c bileşenine
gidebilir. Sonuçta bu dosyalar C dilinde ilgili kitaplığın kullanımı için
mevcut. Yani binding'lere benziyor biraz.

>  Bir de, pspec de dinamik tag desteği olursa çok iyi olur. Örneğin hede
> paketinin devel alt paketine
>
>  <Dependency release="srcRelease">srcName</Dependency>
>
>  gibi bir şey yazabilirsek pek çok hatayı oluşmadan çözmüş olacağız.

Bunun için keyword başında özel bir karakter kullanmak daha doğru olur bence.
Yine de bunu Pisi'de gerçeklemek sandığımızdan daha sancılı olabilir. Build
aşamasında ve kaynak index'i oluşturma esnasında Pisi'nin bunu normal şekline
getirmesi düşünülebilir.

Bağımlılık olarak yazılacak paket, aslında binary paketlerden biri. Paket adı,
sürüm ve release numaraları kadar değişken olmadığı için gerek yok gibi
geliyor bana.

XML'de özellik değerleri içinde version="&srcversion;" gibi bir kullanım var
mı bilmiyorum. Tabi illa XML raconuna uymak zorunda değiliz :P .
version="$srcversion" yapar geçeriz mesela.

Bu arada YAML'da bu iş için ek kod yazmaya gerek yok :)