[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

selim ok selimok at gmail.com
4 Tem 2010 Paz 21:13:54 EEST

2010/7/4 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> Bugzilla'yı nasıl savunabiliyorsunuz anlamıyorum. Tek işi hata takibi
> yapmak
> olan bir yazılım bu kadar karmaşık olabilir mi hala anlayabilmiş değilim.
> Yıl
> olmuş 2010 ve bu arkadaş hala ilkel bir çeviri alt yapısı (alt yapı bile
> denmez aslında) kullanıyor. Burada yorum yapanlar kaç defa bugzilla kurup
> yönetti bilmiyorum. Ben de kurup yönetmedim; fakat her bugzilla
> güncellemesinde ofiste bununla uğraşıp zaman harcayan insanları görmekten
> sıkıldım artık. Diğer projeler sadece İngilizce kullandığı için bu kadar
> [...]

Söylediklerinde haklisin, evet Bugzilla ceviri alt yapisi olmayan bir
sistem. Ben kurmadigim,yönetmedigim icin arka plandaki zorluklari da
bilemiyorum tabii ki. Benim bahsettigim, Bugzilla'nin kullanici ve
gelistirici tarafinda hatalarin bildirimi ve takibi acisindan oldukca
yeterli olduguydu. Bu acidan "yok hayir yeterli degil" diyorsaniz, benim
söyleyecek fazla sözüm yok.

Bugzilla'nin kullanim tarafinda eksikleri varsa bile, bizim o noktaya
gelmeden coook önce kendi eksiklerimizi halletmemiz gerekiyor. Cünkü o
eksikler JIRA bir gün hata takip sistemi olarak kullanilsa bile
kendiliginden düzelmeyecek.

Bu arada öyle bir yazmissin ki, kendimi Bugzilla fanatigi gibi hissetim :)
Farkindaysaniz ben henüz hic bir secenege karsi cikmadim veya belli birini
savunmadim.

Iyi calismalar,
Selim

--