[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 20:09:50 EEST

On Sunday 04 July 2010 18:52:55 selim ok wrote:

> Ben Bugzilla'nin hata takip sistemi olarak islevini gayet güzel bir sekilde
> yerine getirebildigini düsünüyorum. Daha önce önerdigim sadelestirme
> istekleri pek kabul görmedi (yani sonuc olarak cesitli sadelestirmeler
> yapildi ama su anki durumu hala karisik), fakat bence kullanici icin
> olabildigince sadelestirilebilseydi, sikayet edilecek bir tarafi
> kalmayacakti.

Bugzilla'yı nasıl savunabiliyorsunuz anlamıyorum. Tek işi hata takibi yapmak
olan bir yazılım bu kadar karmaşık olabilir mi hala anlayabilmiş değilim. Yıl
olmuş 2010 ve bu arkadaş hala ilkel bir çeviri alt yapısı (alt yapı bile
denmez aslında) kullanıyor. Burada yorum yapanlar kaç defa bugzilla kurup
yönetti bilmiyorum. Ben de kurup yönetmedim; fakat her bugzilla
güncellemesinde ofiste bununla uğraşıp zaman harcayan insanları görmekten
sıkıldım artık. Diğer projeler sadece İngilizce kullandığı için bu kadar
problem yaşamıyor da olabilir tabi.

Bir tane yama gözden geçirme eklentisi kuralım dedik. O da bir sürü sorun
çıkardı. Arayüzdeki hiyerarşik düzeni elden geçirmek istedik; 10 tane saçma
sınırlama ile karşılaştık. Ya bu alet, Linux dağıtımları gibi binlerce
bileşenden oluşan projeler için uygun değil (belki de redhat gibi forklayıp
geliştirmek lazım) ya da biz kullanmayı öğrenecek kapasitede değiliz.

Yanlış anlaşılmasın. Bugzilla'yı bu saatten sonra bırakalım demiyorum; fakat
bu sinir bozucu aracın övüldüğünü görünce dayanamıyorum.