[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 19:20:57 EEST

2010/7/4 selim ok <selimok at gmail.com>:

> Ben Bugzilla'nin hata takip sistemi olarak islevini gayet güzel bir sekilde
> yerine getirebildigini düsünüyorum. Daha önce önerdigim sadelestirme
> istekleri pek kabul görmedi (yani sonuc olarak cesitli sadelestirmeler
> yapildi ama su anki durumu hala karisik), fakat bence kullanici icin
> olabildigince sadelestirilebilseydi, sikayet edilecek bir tarafi
> kalmayacakti.

> Sanirim sorun sadece hata kayitlarinin takibi noktasinda takilip kalmiyor,
> proje yönetim araci olarak kullanma istegi de oldugundan bu gecis zaruriymis
> [...]

Her şey 6, 7 ay öncesine kadar, proje olarak ne gibi eksikliklerimiz
varı düşünmek ile başladı. Ve bunlar için çeşitli yapılacak işler
çıkarıldı kimisi belgeleme konusunda kimisi yazılım yönetimi
konusunda, kimisi topluluk yönetimi konusunda vb. idi. Bunlar için
taslaklar hazırladı,, toplantılar yapıldı, sonra sizlere sunulmaya ve
öneriler alınmaya başlandı. Öneriler ile birlikte bu eksiklikler
tamamlanmaya ve belgelenip hayata geçmeye başladı.

Bunlardan bir kaçını hatırlatabilirim,
paket gözden geçirme süre
Yeni Katkıcı süreci
paket adlandırma
yeni özellik isteği

Yazılım yönetimi kousuna gelince,
Ortak olarak aşağıda bulunan eksikliklerin bulunduğu düşünüldü:

- Proje bazında düşünülen tüm işlerin, ne kadarının yapıdığı, ne
zamana kadar tamamlanacağı, ne kadarının yapılmadan kalacağını, süreye
göre önceliklendirme yapmayı, kimin ne kadar işi yaptığını ve yapması
gerektiğini görebilecek ve yönetebilecek bir araca ihtiyacımız var.
- Bir yerden sonra işi takip etmek kişilerin sorumluluğunda ama bu
sorumsuzluğu ortaya çıkaracak araçlara ihtiyacımız var.

Son 3 4 aydır bununla ilgili birçok deneme ve araştırmalar, yapıyoruz.
en son göze çarpanlar trac, redmine, project open ve JIRA idi.

Bunlar için dönem dönem denemeler yapıldı. Project open genel bir
proje yönetimi aracı idi ve proje yönetimini topluluk bazında düşünmek
için de uygun değildi. Gerekli izinler istediğimiz gibi verilemiyordu,
ana sayfa görünümü, proje açma, task atama gibi işlemler kolayca
yapılamıyordu. Trac proje yönetiminde yetersizdi. JIRA'ya en yakını
redmine diyebiliriz ama kullanım kolaylığı, issue ve time tracking ve
bunlara ait görselleri en iyi durumda olan JIRA idi,  ve ayrıca open
source projelere open source lisans vermesi ve Ozan'ında söylediği
gibi bir çok büyük projenin de JIRA kullanıyor olması bize seçim
konusunda daha büyük bir cesaret verdi.

Hata yönetimi konusuna gelince uzun bir süre daha bugzilla kullanmaya
devam etmeyi düşünüyoruz, tam olarak proje yönetim aracı kullanmaya
alışana kadar da böyle devam edecek gibi görünüyor. Biz ilk önce böyle
bir sisteme alışalım sonra kullanıcıları alıştırmak kolay diye
düşünüyorum :)

Umarım  proje yönetim aracı kullanmaya geçiş nedenimizi ve JIRA
kullanma nedenimizi açıklayabilmişimdir. Kullanım konusunda her türlü
sorunuzu sorabilirsiniz :)

--
Semen Cirit

TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux