[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 16:43:28 EEST

On Sunday 04 July 2010 13:52:27 Doruk Fisek wrote:
> Bunun sonrasında, -zorunlu- olarak Git yazıldı ve Linux çekirdeğinin
> geliştirilmesi Git'e aktarıldı.

Neden zorunlu olsun? Darcs'a (veya başka bir SCM'e) geçemezler miydi? Belli ki
istedikleri özelliklere sahip değildi.

Bitstream olayı ile bunun arasında önemli bir fark var. O zamanki kernel
topluluğu, istedikleri gibi bir sürüm denetim sistemi bulamayınca kendileri
yazacak kadar iş gücü ve deneyime sahipti (bugün de öyledir tabi). Ancak,
bizim Jira gibi bir proje yönetim sistemi yazacak iş gücümüz yok. Aynı şekilde
mevcut bir projeyi geliştirecek ya da gelişmesini bekleyecek vaktimiz de yok.
Şu anki web projelerimizle (noan, packages.pardus.org.tr, vs) bile en fazla
bir ya da iki kişi vakit bulabilirse ilgilenebiliyor ve projelerin durumları
ortada.