[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Ali Işıngör isingor at gmail.com
4 Tem 2010 Paz 14:50:49 EEST

2010/7/4 selim ok <selimok at gmail.com>

> Selamlar,
>
> bu konuda henüz etraflica düsünemedigim icin net bir fikrim de yok. Sadece
> bu konuyu daha önceden konustugumuzu hatirladim. Baglanti* vereyim istedim.
>
> O zaman yogun bir karsi cikis olmus. Bugün durum nedir, fikirler degisti mi
> bilemiyorum.

O gün bana *"İstediği kadar uçup kaçsın, ben kapalı kodlu bir yazılım
kullanmaya karşıyım (bakınız bitkeeper).*" diye cevap veren sevgili Onur
KÜÇÜK'ün düşüncelerini merak etmiyor değilim aslında :)...

Şaka bir yana, o gün söylediklerimi bir kere daha tekrar etmekte fayda
görüyorum:

Bir süredir yol haritaları, yapılacak işlerin takvimi, UEKAE dışı
> geliştiricilerin süreçler hakkında daha iyi bilgilendirilmesi tartışmaları
> yürürken; mevcut sorun kaynaklarından birinin bu projede bir "issue
> tracker+bugzilla+project management" aracımızın olmaması olduğunu
> düşünüyordum...

Pardus Projesi'nin bence en büyük sıkıntılarından biri, bir  "project
management-issue tracker" aracına sahip olmaması. O günlerde projenin tek
bir ürün ailesi varken beni pek kimse anlamamıştı. Ama bugün geldiğimiz
yerde geliştirilen ürün/çözümler ailesi; Pardus 2009, Pardus 2011, Pardus
Kurumsal 2, Pardus 64 bit ve Pardus ARM portu, kurumlara özel çözümler falan
şeklinde dallandı, budaklandı. Geçmişte yaşanan tartışmadan çok daha ileri
ve ciddi bir noktada proje. Dolayısıyla ihtiyaçlar da büyüyor.

Projenin kaba kod geliştirme süreçlerinin yanına bir sürü yeni iş modeli ve
görev tanımı eklemlenmeye (Bkz: Tekman'ın son blog
girdisi<http://developer.pardus.org.tr/people/tekman/blog/?p=182>)
başladı. Dışarıdan görebildiğim kadarıyla, UEKAE içindeki iş süreçleri artık
"yüzde 90 oranında kod geliştirmeden" ibaret değil ve içeride ciddi bir
proje/süreç yönetimi aracına ihtiyaç var.

Peki, Doruk'un -bence çok haklı olan- sorusuna dönelim:

- "Jira'nın özgür yazılım muadili var mı? Varsa neden kullanmıyoruz?"

(...)

Benim görebildiğim kadarıyla Jira'nın herhangi bir özgür yazılım muadili
yok. Çok yetersiz bir alternatif olarak Scarab <http://scarab.tigris.org/>'ı
gösterebiliriz belki. Son olarak 0.2.1 sürümünü çıkaran Scarab, son derece
yetersiz ve arayüz tarafında Bugzilla'dan bile beter araç.

Trac <http://trac.edgewall.org/> ise issuetracking tarafında güçlü ama
project management tarafında zayıf bir araç.
Mantis<http://www.mantisbt.org/>'ten
ise hiç bahsetmeyelim, bildiğiniz Bugzilla'nın alternatifi sadece...

Jira'ya ben bir alternatif göremiyorum açıkçası.

Bu da benim iki kuruşum olsun.

Ali