[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
4 Tem 2010 Paz 13:40:54 EEST

On 04.07.2010 13:13, Doruk Fisek wrote:
> Merhaba,

>  "Pardus 2011" (için düşünülen fikirler) başlığı altında, Pardus'un
> geliştirilmesinde Jira ve beraberinde FishEye, Bamboo, Confluence,
> Crucible, vs özgür olmayan yazılımlarının kullanılması düşüncesinden
> bahsedildi (hatta aktif kullanıma da geçilmiş gözüküyor).

"..ve beraberinde.." kısmı gerçeği yansıtmıyor. Sadece o eklentilerin de
önemli işlevler kattığını ve Jira'da bir eksiklik olduğu düşünülüyorsa
onlara bakılabileceğini söyledim.

>  Özgür yazılım geliştirmek için özgür olmayan yazılımlar kullanmak
> tutarsız bir davranış biçimi. Pardus'ta derdimizin sadece "teknik
> yararları için" özgür yazılım kullanmak olmadığını umuyorum. Özgür
> yazılımı özgür olduğu için tercih ediyor olmalıyız.
>
>  Pardus'un geliştirilmesinde kullanılacak yazılımlar, başkalarına da
> örnek olacaktır. Özgür yazılım geliştirelim derken, özgür olmayan
> yazılımların yaygınlaşmasına ön ayak olmak demek bu.

Buralar tartışmaya açık. Qt JIRA kullanıyor. Biz de Qt'yi kullanıyoruz.
Apache, VMWare, Novell, Oracle da JIRA kullanıyor. Özgür Yazılım geliştirirken
planlama ayağında kullanılan özgür olmayan bir yazılımın kullanılması ne kadar
tutarlıdır ne kadar tutarsızdır bilmiyorum. Benim kişisel olarak içime siniyor.

>  Zamanında Linux çekirdeğinin geliştirilmesi için Bitkeeper
> kullanılmasından çok farklı değil Pardus'u geliştirmek için Jira ve
> kardeşlerini kullanmak.

Peki zamanında GIT'e geçilene kadar Bitkeeper kullanıldı mı kullanılmadı mı?
O süreçte yayımlanan çekirdek sürümlerini dağıtımlar, biz kullandık mı,
kullanmadık mı? GIT bitkeeper'a iyi bir alternatif olarak ortaya atılmasa,
geliştirilmese bitkeeper'da kalınacak mıydı? Büyük ihtimalle.

JIRA'nın sağladıklarını sağlayan özgür yazılım bir alternatif varsa tabii ki
o tercih edilebilir ancak yoksa da JIRA'nın önü kesilmemeli.