[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
4 Tem 2010 Paz 13:13:54 EEST

Merhaba,

 Ozan'ın isteği üzerine ayrı bir başlık altına taşıyorum yazdıklarımı.

 "Pardus 2011" (için düşünülen fikirler) başlığı altında, Pardus'un
geliştirilmesinde Jira ve beraberinde FishEye, Bamboo, Confluence,
Crucible, vs özgür olmayan yazılımlarının kullanılması düşüncesinden
bahsedildi (hatta aktif kullanıma da geçilmiş gözüküyor).

 Özgür yazılım geliştirmek için özgür olmayan yazılımlar kullanmak
tutarsız bir davranış biçimi. Pardus'ta derdimizin sadece "teknik
yararları için" özgür yazılım kullanmak olmadığını umuyorum. Özgür
yazılımı özgür olduğu için tercih ediyor olmalıyız.

 Pardus'un geliştirilmesinde kullanılacak yazılımlar, başkalarına da
örnek olacaktır. Özgür yazılım geliştirelim derken, özgür olmayan
yazılımların yaygınlaşmasına ön ayak olmak demek bu.

 Zamanında Linux çekirdeğinin geliştirilmesi için Bitkeeper
kullanılmasından çok farklı değil Pardus'u geliştirmek için Jira ve
kardeşlerini kullanmak.

                   Doruk