[Gelistirici] Paket adları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
3 Tem 2010 Cmt 23:03:04 EEST

On Tuesday 29 June 2010 16:36:24 Fatih Aşıcı wrote:
> 2011 itibariyle paket adlarında standartlaşma yoluna gideceğiz. [1]
> adresinden  ilgili belgeye ulaşabilirsiniz. Burada tartışıp son haline
> karar verelim ve bundan sonra hazırlanan paketlerde bu kurallara dikkat
> edelim. Paketleri hemen bölmeye başlamadan önce kararsız kaldığımız
> noktaları listeye sormaktan da çekinmeyelim.

Şimdiye kadar gelen yorumları toparlayacak olursak:

 - Paket isimlerinde tamamen küçük harf kullanımı

   Öneri, Doruk ve David'den geldi. Benim de aklıma yatmaya başladı aslında.
   Pisi'nin arşiv dosyasına bakarak WorkDir'i tahmin etmesini de
   sağlayabiliriz.

 - Apache, PAM, NSS ve kernel modül paketleri için,

       foo-bar
       foo-mod-bar
       foo-module-bar

   biçimlerinden birinin kullanılması için öneriler geldi.

 - Doruk, paket isimleri içinde alt tire yerine normal tire kullanılmasını
   önerdi. Apache, PAM, NSS paketlerini aradan çıkardığımızda geriye fazla
   paket kalmıyor. En fazla PEAR paketleri var. PEAR paketlerinde büyük harf
   de kullanılıyor. Bunları gördükten sonra ben de bu öneriye ısındım aslında.
   Debian da bu şekilde değiştirmeyi ya da tamamen atmayı seçmiş (e_dbus ->
   edbus, wpa_supplicant -> wpasupplicant gibi). Dil kodları da buna dahil.

   Rakamlardan önce tire kullanamama sorununu da ileride düzeltebilirim. Şu an
   bu sorun yüzünden alt tire kullanmak zorundayız. docbook-xml4_1 yerine
   docbook-xml4-1 kullanılması biraz kafa karıştırıcı olabilir. Şimdiki gibi
   kalabilir ya da docbook-xml4.1 şeklinde olabilir.