[Gelistirici] Svn hesabı olmayan paket sahipleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
30 Oca 2010 Cmt 22:32:44 EET

Sat, 30 Jan 2010 21:40:36 +0200, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> :

>  Bunların çözümü, projeye gelen desteği arttırmaktan geçiyor. Bunun
> için benim aklımda usta / çırak (mentor / student, sensai / çekirge
> artık nasıl adlandırılırsa) ilişkisi gibi bir yöntem var, ancak net
> şablonunu çizemiyorum. Böyle bir sistem oturtursak mesela paketler
> depoya alındığında sahibi usta olur, daha sonra istediği noktada
> paketi çırak a devredebilir.
Boyle bir yontem olursa, "cirak"larin yeni paketleri yapmaktan cok,
mevcut paketlerin bakimini ve iyilestirmesini yapmaya yoneltmek de
mumkun olabilir.

Ornegin bir paketin mevcut hatalarinin cozumu, bagimliliklarinin
kontrolu gibi bir seferlik isler olabilecegi gibi bekleyen
guncellemeleri varsa, onun yapilmasi gibi calismalara yoneltilebilir.

>  Şimdilik, sahipsiz paketler contrib deposuna gider şeklinde bir kural
> koyup yeni geliştirici alımı (ve bence yetiştirilmesi de buna dahil)
> süreci netleştiğinde konunun üstünden bir daha geçebiliriz.
Bence hic fena fikir degil.

>  Şu anda SVN hesabı "veremiyoruz" noktasındayız, net bir "SVN hesabı
> vermiyoruz" tanımı bile oturtabilmiş değiliz malesef :( Ofiste bir
> kaç sefer bir araya gelip saatlerce bu konu üzerinde konuştuk ama
> düzgün bir şablon henüz çıkamadı. İlk fırsatta bir daha toplanıp
> listeye yazılabilecek olgunlukta bir şablon çıkarmak ve bileşen
> sorumluluğu konusunda yaptığımız gibi üzerinde konuşup netleştirmek
> istiyoruz.
> Ubuntu'nun svn hesabı verme sürecinde çok eğlendim. Açık açık "6
> aydan önce svn hesabı beklemeyin" diye yazmışlar, ve prosedürleri çok
> [...]
Acikcasi problem zaten ortada net bir durumun olmamasi. Ubuntu en
azindan durust davranmis.

Belgelerde, soylemlerde "hadi siz de gelistirici olun" var. Pratikte
ise boyle degil. Teori ile pratik birbirini uymayinca da, insanlar
uzerlerine alini(yo)rlar diye dusunuyorum.

Gelen hicbir gelistirici basvurusunu yanitsiz birakmayip, "su anda
organizasyonel nedenlerle yeni insan alamiyoruz, sorunlari cozunce size
donecegiz" demek ve onlarin basvurularini daha sonra surec oturunca
degerlendirmek iyi bir gecici cozum olabilir.

"It's not you, it's me" :)

                   Doruk