[Gelistirici] Svn hesabı olmayan paket sahipleri

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Oca 2010 Cmt 21:40:36 EET

On Sat, 30 Jan 2010 18:05:13 +0200
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> Sat, 30 Jan 2010 14:01:41 +0200, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :

> Ortada svn hesabi isteyen ve verilmeyen insanlar var. Bu insanlara
> paket yapmak istiyorsaniz paketlerinizi Bugzilla'ya yollayin,
> kendinizi ispat edin, oyle bakalim deniyor(du?).
>
> Hem svn hesabi vermeyip, hem de svn hesabi olmadigi icin paketini
> depoya almamak, bu insanlara acik acik sizin katkinizi istemiyoruz
> demek olur.

 Doğru diyorsun, kimsenin katkısını istememek gibi bir lüksümüz yok ve
dediğin mesajı da vermememiz lazım kesinlikle, ama bu desteğin zamanla
geri tepmesi ihtimaline göre de hareket etmemiz lazım.

 Bugün pisi paketi yapmak çok kolay bir şey, ama bir anlık hevesle iki
checksum yazıp paket yapıp sonra o paketi öksüz bırakıp geride kalanlar
(bileşen sorumlusu, çalışkan geliştirici) üzerine fazladan yük
bindirilmesine de fırsat vermememiz lazım (şu ana kadar başvurudaki
sıkıntılar yüzünden hesap alamamış kişiler kim bilmiyorum, kesinlikle
onların özelinde değil genel yazıyorum).

 Ben (henüz çözemesek de) ana depoda sahipsiz paket görmek
istemiyorum. Bunu çözmek için paketleri sahiplenin çağrıları yaptım,
özelden dürttüm, bir sürü paketi üstüme aldım ama hala 200 den fazla
sahipsiz paketimiz var (bir kaç güne sorumlusu ortalıkta olmayan bir
seri paketi daha sahipsiz işaretleyecem) ve bu sayının daha fazla
artmasını istemiyorum. Üstüme daha fazla paket alacak enerjim kalmadı.

 Bunların çözümü, projeye gelen desteği arttırmaktan geçiyor. Bunun
için benim aklımda usta / çırak (mentor / student, sensai / çekirge
artık nasıl adlandırılırsa) ilişkisi gibi bir yöntem var, ancak net
şablonunu çizemiyorum. Böyle bir sistem oturtursak mesela paketler
depoya alındığında sahibi usta olur, daha sonra istediği noktada paketi
çırak a devredebilir.

 Şimdilik, sahipsiz paketler contrib deposuna gider şeklinde bir kural
koyup yeni geliştirici alımı (ve bence yetiştirilmesi de buna dahil)
süreci netleştiğinde konunun üstünden bir daha geçebiliriz.

> Soyledigin gibi bir uygulama yapilabilmesi icin svn hesabi verme
> politikasinda bir degisiklik gerektigini dusunuyorum. En azindan svn
> hesabi vermiyoruz denen insanlari farkli bicimde yonlendirmek gerekir.

 Şu anda SVN hesabı "veremiyoruz" noktasındayız, net bir "SVN hesabı
vermiyoruz" tanımı bile oturtabilmiş değiliz malesef :( Ofiste bir
kaç sefer bir araya gelip saatlerce bu konu üzerinde konuştuk ama
düzgün bir şablon henüz çıkamadı. İlk fırsatta bir daha toplanıp
listeye yazılabilecek olgunlukta bir şablon çıkarmak ve bileşen
sorumluluğu konusunda yaptığımız gibi üzerinde konuşup netleştirmek
istiyoruz.

 Bu konu ile ilgili diğer dağıtımların süreçlerini de bir miktar
inceledik. Ubuntu'nun svn hesabı verme sürecinde çok eğlendim. Açık
açık "6 aydan önce svn hesabı beklemeyin" diye yazmışlar, ve
prosedürleri çok ağır. Xorg da geode sürücüsünü yazan adama bu
sürücünün paketini verme sürecinde resmen kan kusturmuşlar, gördüğüm
kadarıyla da hala vermemişler, adam da kendi sayfasında "ohoo bu iş
Bizans bürokrasisini geçti" demiş :)