[Gelistirici] Bileşen Sorumluları & Review Süreci Politikası

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
28 Oca 2010 Per 20:12:16 EET

Thu, 28 Jan 2010 19:44:10 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

>     A.4 Bugzilla'da raporlanan paket hatalarında ilgili bileşen
> sorumlu(su)larının CC'ye eklenmesi (Buna tam karar verilemedi,
> "geliştiriciler zaten bugzilla'ya gelen bütün hataları takip etmeli"
> ile "altı üstü bir mail fazladan gelecek zahmet edip filtreleyin"
> olacaktı :)
"Gelistirici butun hatalari takip etmeli" cok guzel bir amac ama buna
erismek icin once "herkes kendi hatalarini takip etmeli" citasina
ulasmamiz gerekiyor. Bebek adimlari :)

O nedenle "alti ustu bir mail fazladan gelecek" kismina katiliyorum.
Ilk acilan hata raporuyla gelecek mesajin ardindan, kendimizi cc'den
cikarmak ve diger mesajlari almamak da mumkun.

Bir alternatif de, teknik olarak istisna yapmak mumkunse, Bugzilla
listesine uye olanlari kontrol edip; onlari cc'ye eklememek olabilir.

>     B.1 Hata raporu "Paketler/00-Yeni Paket" bileşenine herhangi bir
> kullanıcı tarafından açılır. Bu hata raporu packages at pardus.org.tr
> adresine atanır ve doğal olarak listeye düşer.
>     B.4 Yeni paket ile ilgili olan hata, sahibi tarafından "Review"
> ürününe alınır. Bu ürüne sadece 'editbugs' grubundaki hesaplar atama
> yapabilecektir.
Bu noktada benim onerim Yeni Paket bileseninin otomatik paketler
listesine atanmamasi. Ancak review bilesenine alindigi zaman listeye
atanmasi.

Her yeni paket istegi eger paketler listesine duserse, ciddi bir
kirlilik yaratabilir. Hatali, cift paket istekleri oluyor. Mevcut
istekleri durtukleyen kullanicilar oluyor. Bunlarin hepsi paketler
listesine duserse, bikkinlik yaratabilir ve gercekten tum
gelistiricileri ilgilendiren "review" e-postalari gozden kacabilir.

> Bileşen sorumluları ataması v1.0
Bana atananlara sulanan varsa, seve seve verebilirim :)

Elinize saglik, guzel bir calisma olmus.

                   Doruk