[Gelistirici] Bugzilla

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
27 Oca 2010 Çar 19:03:02 EET

Türker Sezer wrote:

> Yine itiraz eden adam olacağım ama kusuruma bakma Ozan.
>
> Kullanıcıların hatta kimi zaman bizim bile doğru bileşeni bulmakta
> zorlandığımızı konuşup, tartışıp sonuç olarak "Genel" bileşenini
> açtık, daha sonrasında başka bir threadde senin kapatalım önerine de
> kapatmasak daha iyi olur dedik ve bileşeni kapatmadık. Şimdi sen o
> söylenenleri pas geçip "Genel" bileşenini kapattığını bize tebliğ
> ediyorsun. En azından Selim'in inatla yaptığı gibi eski thread'i
> pingleyip bu yönde fikir beyan edenlere yeniden ulaşabilirdin.

Doğru diyorsun ben o konu hakkında hiç tartıştığımızı hatırlamıyordum. Selim'e yazdığım e-postada
gerekli cevapları verdim ve ürünü tekrar açtım.

> Mozilla'nın hata takip sistemindeki gibi uzun uzun açıklamalar yazsak,
> linkler versek de paket listesinden paket seçmeye erinen kullanıcı
> bunlara tıklamaya da erinecektir. Şu bir gerçek ki sahibi olduğu
> bileşen sadece listede ilk sırada yer aldığı için kendisine bir sürü
> hata atanan geliştiricimiz var.

En azından bir yere tıklamak zorunda ve "Donanım sorunları" yazan ve yanında bir tornavida resmi
olan bir bağlantıya tıklamayıp gene Genel ürününü seçiyorsa (ki seçemeyecek çünkü gerçekten o ürün
ideal bugzilla yapısına ulaştığımızda oradan kalkmalı) sorun bizde değil kendisindedir. O kullanıcıdan
alacağım feedback de büyük bir ihtimalle ya hiçbir zaman alınamayacak ya da kalitesiz ve değersiz
olacaktır.

> Daha önce de söylendiği gibi bugzillaya ne yaparsak yapalım, hata
> giren her kullanıcının yanına adam da versek birilerinin o sistemi
> sürekli olarak kontrol altında tutması, doğruyu yanlışı ayırması
> yönledirmesi şart. Bunu düzgün bir şekilde yapamadığımız sürece
> bileşenlerle daha çok oynarız gibi geliyor.

Şu andaki yapının elle tutulur hiçbir yanı yok:

0. Bileşenler kesinlikle anlamlı değil, hata giren biri paketin ne demek olduğunu bile bilmeyebilir,
1. Ana ürünlerde YALI var, sürümleri obsolete. Paketlerde yali var,
2. Paketlerde 2007,2008,2009,Kurumsal paketlerinin hepsinin adı geçiyor, render edilmesi
inanılmaz uzun sürüyor, birbirini 10 kere replace etmiş bir sürü paket var,
3. Türkçe çeviriler yeterince kısa tutulmadığı için sayfanın layoutu çoğu yerde kaymış durumda,
4. Türkçe çevirilerin anlaşılmaz olduğu yerler var,
5. Kullanıcı hata girerken yardımcı olmuyoruz, işlevsel olarak kendisini yönlendirmemiz, gerekli
çıktıları o anda istememiz gerekli.

Şu anki yük anlamlı değil ve ben kişisel olarak sıkıldım insanlara hata atamaktan, raporlayanlardan
10bin kere dmesg istemekten, bana atanan yanlışları düzeltmekten.

Yapıyı adam etmek için de Semen'le birlikte elimden geleni yapacağım.

> Ayrıca Serbülent'in testçilerle birlikte yapmayı planladığı hata
> onaylama süreci vardı. Bu tarz birşeyi gerçekleştirebilirsek verimi
> gerçekten arttırabiliriz gibi geliyor.

NEW->ASSIGNED yapısını kullanmaya başlasak bile en azından hatanın varlığını kabul edip/etmediğimiz
bilgisini taşımış olacağız. Onu bile yapmıyoruz :)