[Gelistirici] Bugzilla

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
27 Oca 2010 Çar 15:41:25 EET


> Çünkü hata girenlerin büyük bir çoğunluğu ürünü hiç değiştirmiyor, bütün hatalar Genel ürününe ve dogal olarak
> admins at pardus.org.tr'ye atanıyorlar, hatalar kayboluyor, ilgili sahiplerine e-mail gitmiyor.
>
> Donanım sorunları
>  - Ses sorunları
>  - Kamera sorunları
>  - Yazıcı sorunları
>
> Kurulum sorunları
>
> gibi ürünler ve daha insani bir arayüz kullanmamız lazım (bugzilla.mozilla.org)

Yine itiraz eden adam olacağım ama kusuruma bakma Ozan.

Kullanıcıların hatta kimi zaman bizim bile doğru bileşeni bulmakta
zorlandığımızı konuşup, tartışıp sonuç olarak "Genel" bileşenini
açtık, daha sonrasında başka bir threadde senin kapatalım önerine de
kapatmasak daha iyi olur dedik ve bileşeni kapatmadık. Şimdi sen o
söylenenleri pas geçip "Genel" bileşenini kapattığını bize tebliğ
ediyorsun. En azından Selim'in inatla yaptığı gibi eski thread'i
pingleyip bu yönde fikir beyan edenlere yeniden ulaşabilirdin.

Mozilla'nın hata takip sistemindeki gibi uzun uzun açıklamalar yazsak,
linkler versek de paket listesinden paket seçmeye erinen kullanıcı
bunlara tıklamaya da erinecektir. Şu bir gerçek ki sahibi olduğu
bileşen sadece listede ilk sırada yer aldığı için kendisine bir sürü
hata atanan geliştiricimiz var.

Daha önce de söylendiği gibi bugzillaya ne yaparsak yapalım, hata
giren her kullanıcının yanına adam da versek birilerinin o sistemi
sürekli olarak kontrol altında tutması, doğruyu yanlışı ayırması
yönledirmesi şart. Bunu düzgün bir şekilde yapamadığımız sürece
bileşenlerle daha çok oynarız gibi geliyor.

Ayrıca Serbülent'in testçilerle birlikte yapmayı planladığı hata
onaylama süreci vardı. Bu tarz birşeyi gerçekleştirebilirsek verimi
gerçekten arttırabiliriz gibi geliyor.


Türker



Gelistirici mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi