[Gelistirici] [RFC] Depolarda Dağıtım ve Mimari Kontrolü

Serdar Dalgic serdar at pardus.org.tr
18 Oca 2010 Pzt 13:34:49 EET

Şu şekilde nasıl olur;

Eklenen depolar /var/lib/pisi/info/repos altında tutuluyor.
<Repos>
    ..
    ..
    <Repo>
        <Name>pardus-2009-test</Name>
        <Url>
http://packages.pardus.org.tr/pardus-2009-test/pisi-index.xml.bz2</Url>
        <Status>active</Status>
        <Media>remote</Media>
    </Repo>
</Repos>

şeklinde.

Depoların Özelliklere <DistAndArchCheck> diye bir tag eklesek;

Bunun 3 state'i olsa *unknown*, *confirmed* ve *ignored*.

* Dağıtım ve Mimari kontrolü yapmak için pisi-index dosyasını indirmek şart.
* Depo ekleme işleminde önce ilgili depo repos dosyasına ekleniyor, akabinde
internet bağlantısı varsa index dosyası indiriliyor. Bu index dosyası bazen
indirilmeye de biliyor.

1 - index dosyası indirilmediyse (internet bağlantısı yok, kullanıcı yeni
eklenen depoda depo indexi'nin indirilmesini onaylamamış v.s.), deponun
DistAndArchCheck özelliğini  *unknown* olarak işaretleriz.

2 - index dosyası indirilir.
3 - *--ignore-check* parametresi verildiyse depo, kontrol yapılmadan  *
ignored* diye eklenir;
4 - *--ignore-check* parametresi *verilmediyse* kontrol yapılır,
4 a - uygunsa *confirmed *diye işaretlenip eklenir,
4 b - uygun değilse "depo dağıtımınızla/mimarinizle uyumlu değil, yine de
eklemek istiyor musunuz?" diye sorar, depoyu listeden(repos dosyası)
çıkartır ya da *ignored *diyerek depo listesine ekler.

*unknown* işaretlenen bütün depolar, index dosyaları indirildiğinde ( 4 )
teki işlemleri yapar.

Mevcut durumdan bu desteğin eklendiği hale geçişte de, sistemde var olan
bütün depoları öncelikle *unknown *işaretleriz. Bundan sonraki ilk kez index
indirildiğinde ( 2 ) den itibaren işlemler yapılmaya başlanır.

* Geçen ay yaptığımız implementasyon'da ignore-check'le eklenen depolar ilk
*pisi up* ya da *pisi ur*'de kaldırılıyordu. Bu yöntemle hangi depoların
dağıtım ve mimari kontrolü gözardı edilerek
eklendiğini bilebileceğimiz için, bilerek eklenen depolar kaldırılmak
zorunda kalmayacak.

* İsterseniz DistCheck ve ArchCheck şeklinde kontrolleri ayırabiliriz de.

fikirler?

--
- Serdar Dalgic