[Gelistirici] Belge Toparlama - I

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
13 Oca 2010 Çar 16:49:37 EET

Merhaba, Pisi paketi yapmak isteyenlerin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak bir
belge olması güzel olacaktır. Gerçi bahsi geçen bağlantılar aracılığıyla
ulaşılabilir olsalar da Pisi paket yapımı hakkında şu belgeler de var,
bilginize:

http://www.adedebali.com/?p=320
http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/belgeler/pisi/pisi-nasil.html
http://oguz.name.tr/blog/?p=24
http://anilozbek.blogspot.com/2009/12/konsol-kullanmadan-paket-yapm.html

Yazılması planlanan belge hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz acaba,
merak ettiklerimden bazıları şöyle:

- Belge hangi dilde yazılacak, diğer dillere çevrilecek mi? İlk etapta en
azında Türkçe ve İngilizce olması iyi olacaktır diye düşünüyorum.
- Belgenin kapsamı ne olacak? İnşa sistemlerinden, desktop dosyalarının
düzenlenmesinden/oluşturulmasından[1], Pardus'ta kullanılan öntanımlı
bayraklardan [2], Pardus 2009 ile birlikte geçilen --as-needed konularından
da bahsedilecek mi, yoksa bunlar belgenin kapsamı dışında mı düşünülüyor.
Örneğin "--as-needed Benim İsyanımdı" isminde bir belge yazmaya başladım
kısa bir süre önce ama başlıktan da anlaşılacağı üzere konuya tam hakim
olmadığım için pek hızlı ilerleyemiyorum. Eğer bu konulara da değinilecekse
boşuna uğraşmayayım.
- Belge hakkında kaba taslak da olsa bir takvim verebilir misiniz?
- Şu anda veya daha sonra ne şekilde yardımcı olabiliriz?

[1]
http://tr.pardus-wiki.org/Tart%C4%B1%C5%9Fma:Pardus:Review%27den_%C3%B6nce_dikkat_edilmesi_gerekenler
[2]
http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Bayraklar_donanm%C4%B1%C5%9F_cafcafl%C4%B1