[Gelistirici] pisi coklu depo paket problemi

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
12 Oca 2010 Sal 11:26:09 EET

Doruk Fisek wrote:
> Merhaba,
>
>  Turker'le beraber Kurumsal 2 icin kendi olusturacagimiz bagimsiz bir
> ek depo icin kafa yoruyoruz.
>
>  Kafamiza takilan soyle bir sorun var. Tubitak'in kendi deposunda
> olmadigi icin katki deposuna ekledigimiz bir paket, ilerleyen zamanlarda
> Tubitak deposuna eklenirse katki deposundan silmek yontemine gitmek
> gerekecek (cakisma olmamasi icin).

Evet bu sorun şimdi de mevcut..

>  Problem su ki, Pisi kullanicinin sisteme kurdugu paketin hangi depodan
> kurulmus oldugu bilgisini tutmuyor. Paketleri kiyaslarken sadece
> surum/insa numaralarina bakiyor. Surum ve insa numaralari ise aslen
> depodan depoya degiskenlik gosterebilecek numaralar. Isin icine farkli
> depolardan kurulmus ayni isimli paketler girince, Pisi elmalarla
> armutlari kiyaslar duruma dusuyor.

Aslinda son degisikliklerle birlikte once dagitim sürümüne bakiyor 2008>2009 geçişinde her şeyi ezebilmek icin
ama evet depo bilgisi tutmuyor yani oncelik belirleyip ezmek imkansiz.

>  Su anda contrib-2008/2009 depolarinda boyle bir durum olmamasi icin
> tasinirken insa/surum numaralarinin tutmasina dikkat ediliyor ve ikili
> paket elle tasiniyor. Contrib-* deposunda paket "obsolete"
> isaretlenmiyor, sadece yok olup, bir anda diger depoda beliriyor ve
> Pisi farki anlamiyor. Bagimsiz bir ek depoda boyle bir durum soz konusu
> olamayacak. Insa/surum numaralari tutmadiginda guncelleme problemi
> olacak.

Evet şu an pisi'yi kandirmak icin resmen 10 takla atıyoruz.

>  - Bir paketi guncellerken sadece yereldeki paketin surum/insa
> numarasini degil; daha oncelikli olarak paketin deposunu ve o deponun
> onceligini de kiyaslar. Eger yerelde x deposundan kurulu olan paketin,
> sistemde daha oncelikli bir depoda paketi varsa; insa/surum numarasina
> bakmaksizin daha oncelikli deponun paketine gunceller.

InstallDB'deki paket bilgilerine bir de depo bilgisi iliştirilmeli diyorsun, mantıksız değil.

Öncelik kullanıcının sistemindeki depo sırasına göre mi belirlenecek peki?

Bana en kolay ve kısa sürede gerçeklenebilecek çözüm bu gibi geliyor.