[Gelistirici] [64bit] 64bit deposu ve svn ile hakkında

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
8 Oca 2010 Cum 08:21:19 EET

On Thursday 07 January 2010 20:10:15 Türker Sezer wrote:
> Merhabalar,
>
> Üzerinden tam bir ay geçmişken bu konuyu bump edeyim.
>
> Tartışma olduğundan bu yana 64bit bir kök sistem çıktı,  yüzlerce
> paket 64bit deposuna aktarıldı, nelerin nasıl değiştiğine, ne
> noktalarda sorun çıktığına dair örnekler gördük. Fakat bu thread'de
> nasıl yapılacağı tartışılan ve pisi'de yapılacak küçük ilavelerle
> işler kılınabileceği söylenen güzellikler hakkında bir gelişme olmadı.
> (Olduysa da ne olduğu konusunda habersiziz)

Anlaşamadık işte. Konu da öyle kaldı. Geliştirici listesi dışında bir gelişme
de olmadı. Ben her iki yönteme de razıyım; ama herkes ortak bir noktada
anlaşamadı.

> Gönüllü bir ekip Pardus'un başka bir mimariye port edilmesi gibi
> önemli bir adım için heyecanla çalışıp, hızla ilerlerken, biz henüz
> sistem tarafında yapılacak değişiklikleri karara bağlamış dahi
> değiliz. -ki karara bağlanmasının ardından yapılması zor değil gibi
> görünüyor konuşulanlardan-

64-bit ekibiyle bunları konuşmuştuk. Gereksiz iş yükü çıkmasın diye ben bu
konuyu bir an önce çözme taraftarıydım. Çözülemeyince de depoyu tek bir
revision'da kopyalayıp release bile arttırmadan _sadece_ 64 bite özgü
değişiklikleri commit etmelerini istedik. Bu sayede kopyalanan revision ile
aradaki farkı görmek çok kolay olacaktı. Ancak görüyorum ki 64 bit deposuna
depoya sonradan alınan paketler de kopyalanmaya başlamış. Bu yüzden bu yöntem
işe yaramayacak artık. Tek tek paketleri karşılaştırmak gerekecek.

> [...]
>
> Kaldı ki, eğer bu tartışmada konuşulan değişikler yapılacaksa,
>
> - ayrı ayrı iki depoyu yürütmek,
> - bu süreçte depo içeriklerini eşlemeye çalışmak,
> - ve daha sonra gerekli geliştirme yapıldığında bu depoları
> birleştirmek için harcanacak iş gücü,
>
> kısıtlı iş gücüne sahip projemiz için büyük bir kayıp anlamına gelecek.
>
> İlgili kişilerin bu artı ve eksileri hesapladığına emin olmakla
> beraber, eldeki varolan kaynakları ve işgücünü bu gibi "kolay
> kotarılabilecek" işlere ayırmanın ve bu gibi kayıpların önüne geçmenin
> faydalı olacağına dair inancımı paylaşmak istedim.

Bu kaygıları ben de başından beri taşıyorum; ama durum böyle. Sanırım birinin
(pisi sorumlusu?) eldeki yöntemlerden birini seçerek ortak bir karar olmasa da
son noktayı koyması gerekiyor. Yoksa böyle takılıp kalıyoruz.