[Gelistirici] Hem sahipsiz hem de atıl paketler (contrib 2009 devel)

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
23 Şub 2010 Sal 03:53:25 EET

Bu listeyi çıkarma nedenimi ilk mesajımın birinci paragrafında belirtmeye
çalışmıştım: Katkıcı 2009 deposundaki Pardus isimli paketçinin üzerinde çok
fazla paket olduğunu düşünen ve yükünü hafifletmek isteyen paketçiler için
kolaylık olması.

2011 için önerin çok mantıklı, hiçbir sahipsiz paketin 2011 depolarına
geçmemesi gerekir bence. Ama bunu düşündüğümüzde geride 304 adet paketi de
geride bırakmış olacağımızı düşünmemiz gerek.

Kısaca yapmaya çalıştığım sahipsiz paket sayısını düşürmek, bunun için de
yaptığım:
- ilgi alanıma giren yazılımları güncelleyip üzerime almak,
- ilgi alanıma girmeyen ama başka geliştiricilerin ilgisini çekebilecek ve
kullanıcılarımızın işine yarayabilecek yazılımları üzerime almadan
güncellemek ve
- artık ne bizim (paketçi, geliştirici), ne kullanıcılarımızın ne de kendi
geliştiricisinin ilgilenmediği/kullanmadığı/geliştirmediği yazılımları
listelemek.

Böylece sahipsiz paket sayısı azalacak.

İtiraz olmazsa şu üçünden birini yapmak istiyorum:
- Buraya listelediğim/listeleyeceğim paketleri buraya listeledikten sonra
silinmesine dair herhangi bir itiraz gelmemesi halinde bir (veya iki) hafta
sonrasında contrib 2009 devel deposundan silmek.
- Niye siliyorsun diye yoğun itirazlarla karşılaşmam halinde burada
listelediğim/listeleyeceğim paketleri üzerime almayı istiyorum. Eğer bu
paketlerden herhangi birinin depoya eklenmesi için hata kayıt sistemi
üzerinden bir istekte bulunulursa bu paketin 2009 için uygun olmadığını
belirtir ve hatayı düzeltilmeyecek olarak kapatırım. 2011'e geçerken de eğer
otomatik geçiş olursa 2011 depolarından silerim ya da herkes kendi paketini
alacaksa bunları oraya hiç taşımam.
- Bu listeye girmeye hak kazanan/kazanacak paketlerin paketçisini/bakıcısını
sanal bir paketçi (hede, garbage vs.) olarak ayarlamayı düşünüyorum. Yine
buraya listelerim (daha iyisi listeleriz) bir (veya iki) haftaya itiraz
gelmezse (yani üzerine alan olmazsa :) ) bu değişikliği yaparım(ız). Burada
silmek yok :) İsteyen olursa bu paketleri sanal paketçiden kendi üzerine
alabilir kolayca.