[Gelistirici] MPlayer dil sorunsalı

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
1 Şub 2010 Pzt 15:44:54 EET

29 Ocak 2010 Cuma günü (saat 21:04:40) Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  Merhaba,

Selam

> [...]
> mevcut (libplayer, belki phonon backend i vs.). MPlayer
> tarafında son zamanlarda yapılan değişikliklerle, düzgün bir ortam
> oynatıcı olabilmeniz için yaklaşık 110 kadar string i takip etmeniz
> gerekiyor. Bu konuda son kalem olan Gnome Mplayer da bir süredir bu
> kervana katıldı ve yaptığım ufak hileler de artık işe yaramamaya
> başladı.
>
>  Tüm bunların ışığında, artık topu atmaya ve MPlayer dilini öntanımlı
> haline geri çekmeye, ters bağımlılıklarında da yaptığımız hileleri
> silmeye karar verdim. Pek isteyerek yapmasam da olay artık takip

Evet, mplayer arayüzleri veya mplayer ı backend olarak kullanan kitaplıklar
vs. sayısı da artmaya başladı. Takip etmek ve hepsini yamalamak fazladan iş
gücü demek. Yetişmek mümkün olmayacak artık.

>  Bir ara vakit bulabilirsem ana geliştiricileri bu konu ile ilgili
> yamalarla dürteceğim, ancak uzun bir iş, o vakit kısa sürede
> gelmeyebilir.
>
>  Özellikle ilgili paket sahiplerinden, itirazlar, destekler var mıdır ?

Şu ana kadar sabırla yaptığın Türkçe MPlayer ve arayüzlerin yamalanması
çalışmalarını hayranlıkla izledik, ellerine sağlık. Ama artık downstream
olarak bu işin over-engineering olduğunu düşündüğümden İngilizce MPlayer ve bu
mplayer ı kullanan Türkçe arayüzleri destekliyorum.

>  Hiç ses gelmezse de yapacağım, bu bir onay isteme mesajı değildir :)

Eline sağlık şimdiden. Kolay gelsin.

>  Not: arayüz -> frontend

H. İbrahim Güngör