[Gelistirici] Hata 9638 - server/web/nginx hakkında

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
28 Ara 2010 Sal 12:56:19 EET

 Merhaba,

 On Tue, 28 Dec 2010 10:55:15 +0200, "H. İbrahim Güngör"
 <ibrahim at pardus.org.tr> wrote:

> Bunun yerine meta paket tanımlayıp soyutlamaktan yanayım. Yarın başka
> bir
> sunucu daha gelirse, tüm paketlere bir anydependency yazmak yerine
> "meta-webserver" gibi bir pakete anydependency olarak yazalım
> apache'yi,
> nginx'i vs., web-server bağımlılığı olan paketlere de meta-webserver
> bağımlılığı yazalım.

 meta-paket bugüne kadar hep kaçındığımız bir çözüm oldu - daha çok bir
 hack olarak gördük ve kullanmamak için uğraştık. Dolayısıyla eğer
 kullanma kararı alacaksak, bu threadde değil, daha kapsamlı bir "Pardus
 ve/ya PiSi hangi özellikleri destekler" başlığında konuşmalıyız - ve
 karar almalıyız.

 Geçmişte sadece bir noktadaki sorunu çözmek için attığımız benzer
 adımlar genel birer çözümmüş gibi kabul gördü, işin içinden çıkmak
 giderek zorlaştı.

> Bu over-engineering gibi geliyor bana. Kullanıcının symlink
> oluşturması daha
> temiz ve güvenli bir yol değil mi?

 Olabildiğince kullanıcıya birşey bırakmamalıyız - şimdiye kadar apache
 ve ilgili paketler kurulduğunda kullanıcı ek bir ayar yapmadan çalıştı
 herşey, bundan sonra da böyle olmalı. Bu teknik bir sorundan çok bir
 tasarım kararı - yazılımlar kendi işlerini kendileri yapsınlar :-)

--
 İyi Çalışmalar,
 Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>