[Gelistirici] /boot dizini olarak raid device md0

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
23 Ara 2010 Per 12:07:38 EET

On Sun, 2010-12-19 at 23:58 +0200, Mete Alpaslan wrote:
> Slm,
>
> $SUBJECT anlaşıldığı üzere bir dizi hatamız vardı RAID deviceların /boot
> dizini olarak kullanılmasıyla ilgili sıkıntıları ekteki yamayla çözdüm ama
> konu grub olunca tam da emin olamadım.

Boot dizini raid üzerinde olamaz desek daha iyi değil mi ?
Emre Erenoğlu'nun dediği gibi RAID üzerinde boot tutmanın sorun
çıkarabileceği bir sürü yer var :

RAID1 (mirror) kullanırsak, diskte fiziksel hata olduğunda da
açılabilmesi için grub'i her iki diskin başına yazmak gerekiyor - yoksa
grub'ın bulunduğu disk ölürse, diğer diskte tüm bilgiler eksiksiz olduğu
halde sistem açılmıyor.
Grub'ın bölüm başına kurulduğu durumda bu senaryo geçerli mi onu da
bilmiyorum.

RAID0 (stripe) kullanırsak grub kernel dosyalarını bulurken sorun
yaşıyordu - son durumu kontrol etmek lazım ama ufak bir 'google it' hala
aynı sorunu yaşayan kullanıcılar ile /boot'u raid yapmayın diyen
geliştiricilerin konuşmalarını getiriyor.

Daha ileri RAID konfları ise zaten bir başka alem...

Özetle /boot'un raid volume olmasını desteklemeyelim derim ben - sorunlu
olacağına hiç olmasın.
--
Görüşürüz,
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i
miserable because i listened to pop music ? - rob [nick hornby / hi fi]