[Gelistirici] /boot dizini olarak raid device md0

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
20 Ara 2010 Pzt 10:21:27 EET

2010/12/20 Mete Alpaslan <mete at pardus.org.tr>

> Slm,
>
> $SUBJECT anlaşıldığı üzere bir dizi hatamız vardı RAID deviceların /boot
> dizini olarak kullanılmasıyla ilgili sıkıntıları ekteki yamayla çözdüm ama
> konu grub olunca tam da emin olamadım.
>
> Biraz ön bilgi;
>
> grub.conf yazarken RAID aygıtları oluşturan fiziksel bölümler kullanılıyor
> yani md0 = sda1 + sdb1 oluşuyorsa; root için (hd0,0)  ya da (hd1,0)
> kullanabiliyoruz ama UUID desteğiyle birlikte eldeki fiziksel bölümlerin
> formatı olmadığından uuid oluşmuyor böylece sda1 yada sdb1 uuid desteğiyle
> [...]

Ben grub'dan tam olarak anlamam, nasil kernel ve initramfs'i okudugundan
emin degilim. Ancak eger ext okumayi becerebiliyor ve kernel ve initramfs'i
dosya sisteminden okuyorsa, o zaman boot bolumunun RAID1 de olsa normal bir
partition olmasi gerekiyor (yani ext2 ext3 ext4 vs.). Sonucta grub esnasinda
RAID cihazlari (mdX) hazir degil, bunlar ancak kernel yuklenip initramfs
raid'leri probe edince ortaya cikan aletler.

--
Emre