[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
21 Ara 2010 Sal 08:31:50 EET

Salı 21 Aralık 2010 günü (saat 06:30:07) Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:
>  Simplicity, "böl ve yönet" ve görev temelli yaklaşımdan vazgeçerek
>  bağımlılık sayısını düşürmek aynı kefeye nasıl giriyor? PiSi talihsiz
>  bir örnek olmuş doğru, herkesin depoya girecek 2 paketi beklemeyecek
>  kadar acelesi olduğunu düşünmeye başlatıyor bana.
Evet, herkesin acelesi var; zira bir iş bitmeden diğerine başlamak, onun
sonuçlarını test etmek gittikçe zorlaşıyor.

>  "Model"ler ile, yapılacak bir görevin iskeletini çıkarıyoruz. Burada,
>  standart belirleyen bir otorite gibi, arayüzden ve arayüzün istediği
>  görevleri yerine getiren uygulamadan bağımsız (böylece arayüz ve backend
>  bağımsız) bir API tanımı yapmış oluyoruz. Arayüz(ler)de değişiklik
>  olunca backend(ler), backend(ler)de değişiklik olunca arayüz(ler)
>  etkilenmiyor.
O backendleri sanki uzaylılar için tasarladık ya başta. Pisi backendini
package-manager'da başka kim kullanıyor ? pisi-cli dahi kendi apisini
kullanıyorken, müthiş tasarlanmış bir dünyada yaşıyormuşuz gibi davranmaktan
vazgeç artık.

>  API'yi başta kötü tasarlayıp hem arayüzü hem de backend'i bir arada
>  değiştirmemiz gereken zamanlarda ise model güncellemesi için bir paketi
>  beklemek 2011 ve Kurumsal 2'nin çıkmasını haftalarca geciktirecek
>  "beklemeler" de ben mi farkında değilim?
İlla haftalarca bekletmesi gerekmiyor, 1 saat bile bekliyor olsa insanların
işi aksayabiliyor.

>  Görev ve backend bir arada dağıtılmaz. Comar ve görev tanımlarını
>  (Model/API) ayrı paketlere almak da "bekleme" sürecini yokedecek birşey
>  değil, pspec.xml'e bir <Package> ekleriz olur biter. Burada sorun, görev
>  tanımını dağıtan paketi arayüzü ve backend'i yazanın eline bırakmamak,
>  "tek ben geliştiriyorum" deyip görev tanımını uygulamaya bağımlı hale
>  getirmesini engellemek.
Tartışmanın başından beri aynı argümanlarla gelip duruyorsun, kaç tane backend
geliştiren geliştirici var burada ?

>  Model ve backend tek kişi tarafından tanımlanacaksa, görev temelli
>  yaklaşımdan vazgeçip uygulamalara Polkit desteği ekleyip setuid verelim,
>  iyi mi?

Gökmen Göksel