[Gelistirici] 2011'e yeni dillerin eklenmesi

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
14 Ara 2010 Sal 10:11:52 EET

On Mon, 13 Dec 2010 21:11:21 +0200
Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr> wrote:

> Selamlar,

Selam

> YALI çevirileri aktif bir şekilde ilerleyen dilleri 2011 resmi dilleri
> arasına eklemeyi, çeviri yüzdesi düşük olanları da resmi olarak
> desteklediğimiz dillerden atalım diyorum. Zira GRUB'da kullanıcıya pt_BR
> seçtirip, %100 İngilizce bir YALI ile gelmek yerine, tamamen pt_BR'yi o
> listeden çıkaralım bence. Ne dersiniz?

+1. Çeviri oranı %70 ve üzeri dilleri desteklemek gibi farazi bir oran var
aklımda. KDE; kdelibs, kdebase gibi temel bileşenlerinin çeviri
oranlarının -en son baktığımda- %75 ve üzeri olan dilleri destekliyor. Bizim
toplamda 2000 çevrilecek string sayımız var. %70 i çevirmenler için çok
yüksek bir oran değil bence. Bu oranın altında kalan tüm dillerin ekiplerini,
String freeze'e girdiğimizde <translators> listesine bir mail atarak
uyarabiliriz şu diller şu sebeplerden dolayı dışarıda kalacak diye.

> Bu durumda eklenmesi ve çıkarılması gerekenler hangi diller var birisi
> bakabilir mi? İbrahim ya da Mete?

Yeni diller (çeviri oranı %70 ve üzeri olan yeniler): Rusça ve Macarca.
Macarca'nın dil kodlarını vs. bilmiyorum şu an, onu öğrendikten sonra desteği
verelim. Rusça'nın dil kodları vs. Nikolay (Rus çeviri ekibi koordinatörü)
vermişti devel listesinde.

Devel listesine Rusça ile ilgili bir thread açmıştım zamanında. Onur'dan başka
yanıt veren olmadı. Rusça çeviri ekibi, 2011'de Rusça desteğini görmek için
can atıyor. Rusça ile ilgili tartışmayı oradan götürelim. Çevirmenlerin
bazıları o listeyi de okuyor çünkü.

> Daha sonra, yeni eklenen dillerin paketlerini glibc yereli olarak imaja
> dahil etmek, Firefox/LibreOffice/KDE gibi bileşenlerin dil paketlerini
> (yoksa ürettirerek) imaja almak gibi işlerimiz olacak, bir an önce yapalım.

+1

--
H. İbrahim Güngör <ibrahim () pardus ! org ! tr>