[Gelistirici] 2009/stable/science/mathematics/FreeMat - Merge from devel/science/mathematics/FreeMat/

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Ara 2010 Per 17:18:53 EET

On Thu, 9 Dec 2010 16:22:35 +0200
Erdem Bayer <ebayer at pardus.org.tr> wrote:

> Stable deposundaki bir paketin derlenmez durumda bırakılmasını
> anlayamıyorum. Eğer burada kullanıcılara gereksiz bir güncelleme
> gideceği endişesi var ise zaten bunun için ack/nack süreci var.
> Pakete ack vermeyiz olur biter. 2009-test deposunu kullanan
> kullanıcılar depoyu kendileri ekledikleri için depodaki
> güncellemeleri kabul ediyor demektir.
>
> Benim anlayışıma göre stable dizininde derlenemeyen bir paket
> olmamalı, adı üzerine "stable".
>
> Eğer stable depoda derlenmeyen paket gördüğünüzde düzeltmeyeceksek,
> bunu bilelim, 2011 ve C2 stable dizinleri açıldıktan sonra da bu
> [...]

 stable deposuna programcı / geliştirici açısından bakarsan haklısın,
ancak devel -> stable geçişi yaptığında o paket artık kullanıcı
açısından takip edilmeli, ki kullanıcılar için önemli olan paketin
derlenip derlenmemesi değil, derlendikten sonra ortaya çıkan pakettir.

 Senin dediğin gibi stable daki her paketin her an derlenebilir ve
düzgün olmasını istersek her paket güncellemesinde bütün depoyu (sadece
ters bağımlılıklar kurtarmayacaktır) tekrar derlememiz gerekiyor, ki bu
pratikte bir sürü başka sorun getirecek. Bir paket derlenmiyorsa, daha
doğrusu derlenmeye kalktığında bir değişikliğe ihtiyacı oluyorsa, ve
bu şu anda derlenmiş halde olan paketten farklı bir sonuç üretmiyorsa
bu değişikliği sadece devel de yapıp bırakıyoruz, ki aynı pakete zaten
bahsettiğim şeyi ben zamanında yapmışım.

 Bu işin 100% kesin çözümü "pratik olarak" yok, her paket
güncellemesinde tüm depoyu derleyen dağıtım (meta dağıtımlar hariç)
olduğunu zannetmiyorum. Ancak iyileştirmek için ne yapabiliriz dersek
daha önce bu listede Doruk'la da konuştuğumuz depo aşamalarını bir
arttırıp devel/test/stable yoluna gidilebilir ki 2011 ve kurumsal 2
için zaten bu yola gideceğiz. "Bilelim" dediğin kısmın kararını,
yapısına ilgili sürüm yöneticileri karar verecek, şu anki yapıda
söylediklerim 2009 için geçerli.