[Gelistirici] ogdi, boncuk

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
7 Ara 2010 Sal 17:44:17 EET

2010/12/7 Akın Ömeroğlu <akin at pardus.org.tr>

> Selam,
>
>  bir de 2009

Selam,

>  Boncuk konusunda bir miktar avukatlık yapayım. Eğer hafızam beni
> yanıltmıyorsa boncuk bir sözlük web sitesinin veri tabanını kullanıyordu.
> Sözlük web sitesine şöyle bir göz attım ve bununla ilgili bir izin
> göremedim.

Bir diğer husus o sözlük sitesinin de başka sözlük veritabanlarını izinsiz
> kullandığı iddiasıyla erişiminin FSEK kapsamında engellenmiş olması. Bazı
> kullanıcılar bu yüzden sözlüğe bağlanma sıkıntısı yaşayacaklardır boncuk
> kullanırken.

Teknik olarak sıkıntı yaşamayacaklardır, sadece yerel veri tabanıyla
yetinmeleri gerekir öyle bir durum olursa.

> Bu durumda teknik değil ama bu hususlarda paketin 2011'e alınması konusunda
> çekincelerim var. Bunun yeri review ise bir kere eğer boncuk başka bir izin
> veren sözlüğü ya da kendi sözlüğünü kullanıyorsa iki kere mazur görünüz
> beni.

Boncuk öncelikle kendi sözlüğünü kullanıyor, kelime bulunmazsa
seslisözlükten arıyor ve getiriyor. Ben buna şu gözle bakıyorum, boncuk
lisansında sorun olmayan bir sözlük veritabanını kullanıcılara dağıtıyor.
İnternette ise sadece arama yapıp cevabı getiriyor, biz bu veriyi
dağıtmıyoruz sadece kullanıcıya bir arayüz sunuyoruz. seslisözlük'ten arama
yapıldığı da paket açıklaması dahil her yerde yazıyor. Sitede nasıl "bu
siteye girip arama yapamazsınız" gibi bir şey yazmıyorsa "bu sitede arama
yapıp veriyi parse edip okuyamazsınız" gibi bir şey de yazmıyor tabi ..
dolayısıyla normal insan kafasıyla bir sorun yok gibi .

Tabi seslisözlük'ün erişim problemi, onlar bunu yapmışsa biz ne duruma
düşüyoruz vs. sen bilirsin, Pardus'a ne gibi sıkıntı çıkarabilir vs. teknik
detayı bundan ibaret, hukuki olarak nedir durum sen daha iyi bilirsin,
açıklarsan düzeltiriz.

İyi çalışmalar...

size de