[Gelistirici] Python modüllerinin isimlendirilmesi

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
22 Ağu 2010 Paz 13:38:44 EEST

22 Ağustos 2010 Pazar günü (saat 13:02:45) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> Gökçen'in söylediği gibi diğer popüler dağıtımlar bu adı zaten kullanıyor.
> Bence hem py hem de python geçince çirkin duruyor.

hmm, ok o zaman, fedora'ya bakmıştım, diğerlerini kontrol etmeyip, atlamışım,
kusuruma bakmayın; bu hali tamamdır ;)

> [...]
> değiştirmedik. Sondaki py'leri atmak iyi bir fikir değil belki de. py ile
> başlayan paketleri kapsayacak şekilde değiştirebiliriz de. Bir de py
> atıldığında başka bir proje ile karıştırılma olasılığı olan durumları
> kurtarmak için tercihe bıraktım. Elbette review süreci python-dbus-python
> gibi isimlerin geçmesini engelleyecektir diye düşünüyorum :)
>
> Yine de aşağıdaki gibi değiştirebiliriz metni:
>
>  * Python modülleri, genel olarak özgün proje adının başına "python-" eki
>    getirilerek isimlendirilir. python-numpy (numpy), python-FormEncode

peki bunlarda da python-formencode gibi lowercase kullanalım mı? Bu şekilde
yapan dağıtımlar var sanıyorum.[1] [2]

geri kalanına ok ;)

[1] http://svn.mandriva.com/svn/packages/cooker/python-formencode/
[2] https://launchpad.net/ubuntu/+source/python-formencode