[Gelistirici] Python modüllerinin isimlendirilmesi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Ağu 2010 Paz 13:02:45 EEST

On Sunday 22 August 2010 04:48:06 Serdar Dalgıç wrote:

> Bu benim kafama takılıyor işte, python-PyQt ya da python-pyqt rahatsız
> etmiyor (isim tamamen lowercase olsun'a da ACK. yani bu durumda
> python-pyqt) ama paketin adı python-qt olursa "aa, acaba python-qt diye
> yeni bir proje mi var ki?" diye tereddüde düşebilir belki paketi ilk kez
> gören biri.. Bana yeni gelenek yaratıyormuşuz gibi geldi, rahatsız etti
> açıkçası. python-pygtk, python-pyqt gibi isimlerden yanayım, mümkün
> olduğunca upstream'in kararına saygı göstermeliyiz bence.

Gökçen'in söylediği gibi diğer popüler dağıtımlar bu adı zaten kullanıyor.
Bence hem py hem de python geçince çirkin duruyor.

> Buradaki "Yukarıdaki seçenekler tercih edilmezse" ifadesi, "yukarıdaki
> seçeneklerin dışındaki durumlarda" anlamında mı kullanılıyor? öyleyse, ok.
> Yoksa "yukarıdaki kararlara rağmen ben böyle kullanayım istedim" olmasın
> misal python-dbus-python gibi şeylerle uğraşmayalım, sınırı çizelim ;)

Bunun nedeni ikinci maddenin tercih sunması. Örneğin numpy'de özgün ismi
değiştirmedik. Sondaki py'leri atmak iyi bir fikir değil belki de. py ile
başlayan paketleri kapsayacak şekilde değiştirebiliriz de. Bir de py
atıldığında başka bir proje ile karıştırılma olasılığı olan durumları
kurtarmak için tercihe bıraktım. Elbette review süreci python-dbus-python gibi
isimlerin geçmesini engelleyecektir diye düşünüyorum :)

Yine de aşağıdaki gibi değiştirebiliriz metni:

 * Python modülleri, genel olarak özgün proje adının başına "python-" eki
   getirilerek isimlendirilir. python-numpy (numpy), python-FormEncode
   (FormEncode) gibi.

 * Adında zaten "python" geçen paketlerin isimleri değiştirilmez. dbus-python,
   gnome-python-desktop gibi.

 * Adında "py" geçen paketlerin özgün ismi kullanılmayabilir; ancak bu durumda
   özgün isim paketin özet ve açıklamasında geçmelidir. python-gtk (pygtk),
   python-qt (PyQt) gibi.

 * Python3 için derlenen paketlerde geçen "python" sözcükleri "python3" ile
   değiştirilir. dbus-python3, gnome-python3-desktop, python3-qt gibi.