[Gelistirici] Pardus 2011 & Xfce

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
22 Ağu 2010 Paz 00:30:50 EEST

On 22.Ağu.2010, at 00:16, Türker Sezer wrote:
> Bu dediğin diğer dağıtımlardaki virtual-paket işine benziyor. Bu
> ısrarla kaçındığımız bir hareket bildiğim kadarıyla.
Evet benziyor. Ama virtual-packages'ten neden kaçınıyoruz? Bir de kullanıcının hangi web tarayıcısını kullanacağına bileşen sorumlusu olarak ben mi karar vereceğim? Eğer öyleyse xarchiver'i base'e alıp squeeze'yi addon'a atmam gerekiyor çünkü Xfce kullananların bir çoğu Xarchiver'i yeğler.

Veya bir başka örnek. Lxde'nin bir çok çevre aracı Xfce'den geliyor, örneğin ristretto, örneğin taskmanager (kendi taskmanager'larını yazmış olabilirler). O zaman iki tarafa da aynı paketleri kopyalayacak mıyız?

> Bizdeki hareket (şu an olduğu gibi) base yapı isteyen kullanıcının
> base bileşenini kurarak işini görebilmesi. (Bunu arayüzden yapmanın
> bir yolu var mı emin değilim.)
Bu benim dediğim yöntemde kurulum açısından hiçbir şey değişmiyor. virtual-package base bileşeninde yer alacağı için, base bileşeninden kaldırılıp doğru yerlerine yerleştirilmiş olan paketler yine bağımlılık nedeniyle kurulacaklar.

> Sürüm içinde obsolete olan paketi niye bileşenden çıkaramadığımızı ya
> da yerine başka paket koyamadığımızı anlamadım.
Uğraştırıyor =) İşi pratik yönden çözmenin yollarını aramaktayım.