[Gelistirici] Perl 5.12.1 geçişi ve perl paketleri hakkında

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
21 Ağu 2010 Cmt 03:05:07 EEST

Selamlar;

Bugün commit listelerinde görmüşsünüzdür, perl 5.12.1 sürümüne geçtik.

Pakette bir takım değişiklikler var, onlar hakkında bilgi vermek istiyorum:

* suidperl güvenlik açıklarından dolayı perl'den çıkarıldı.

* perl core paketleri içerisinde olan Compress::Raw::Zlib modülü artık sistem
zlib'ine linkleniyor.

* Kuracağınız perl modülleri için .packlist ve perllocal.pod dosyaları artık
oluşmayacak gentoo/0006-gentoo_MakeMaker-delete__packlist.diff patch'iyle. Bu
da perlmodules.py altındaki removePacklist fonksiyonunu çağırma
gerekliliğimizi ortadan kaldırıyor.

* Perl'ün kendisinde olup yine de depoya aldığımız 26 adet Perl paketi var.
Bunlar distribution.xml'de obsolete olarak işaretlendi, perl paketinde de
Replaces olarak yazıldılar.
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2011/devel/system/base/perl/NOTES_on_Perl_Modules
dosyasında da yazıyorlar, ayrıca bu dosyada Diğer Perl core modülleri de
yazmakta.

Bu paketlerin güncellenmesini perl paketini yamalayarak yapmayı düşünüyorum.

* Obsolete paketler Semen, Necdet Hoca ve benim üzerimde. 2011'e perl
paketlerini geçirirken dikkat edersek sevinirim ;) Şu an kaynak depoda bulunan
perl-ExtUtils-CBuilder
perl-Math-BigInt
perl-Pod-Parser
perl-Text-Tabs+Wrap

paketlerini kaldırıyorum, ikili paketleri silinmiş ya da derletilmemiş ,
teşekkürler Fatih ve Gökçen ;)

2009'da da perl5.10.1 içinde yer alan perl paketlerini silebiliriz. Topu
Onur'a atıyorum 2009 için ;)

* Değişiklikleri ayrıntılı okumak istiyorsanız 5.10.1'den 5.12.0'a
http://search.cpan.org/~jesse/perl-5.12.1/pod/perl5120delta.pod 5.12.0'dan
5.12.1'e http://search.cpan.org/~jesse/perl-5.12.1/pod/perl5121delta.pod
ayrıntıları bulabilirsiniz.

* Perl bağımlılığı olan paketleri güncellerken <Dependency
versionFrom="5.10.1">perl</Dependency> satırını <Dependency
versionFrom="5.12.1">perl</Dependency> haline getirirseniz iyi olur. Sürüm
içerisinde önemli bir değişiklik olmazsa perl paketini yükseltip ABI kırmayız
gibi geliyor bana, yine de bağımlılık bilgilerini tutmakta yarar var.

İlgi, bilgi.. Eklemek istediğiniz bir şeyler var mıdır?

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux