[Gelistirici] pbzip2

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
12 Ağu 2010 Per 23:23:59 EEST

Selamlar,

12 Ağustos 2010 23:19 tarihinde Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> yazdı:
> Aslında bzip2'i fazla kullanmıyoruz. farmda da index oluşturma dışında
> kullanılmıyor. Yeni pisi'de bunun yerine xz kullanılacak.

Kullandığımız kaynak dosyaların büyük bölümü tar.bz2 şeklinde
olduğundan farmda işimize yarar diye düşünüyorum.

> Bunu öntanımlı yapan popüler bir dağıtım var mı? Yeterince kararlı olduğundan
> emin olabilecek miyiz?

Benim bildiğim yok. Ama PiSi kullanan da başka dağıtım bilmiyorum ;)
Gentoo paketini kurunca /usr/bin altına bzip2 olarak linkleniyor. Yani
öntanımlı bzip2'nin yerini alıyor.

Aktif olarak geliştirilen bir proje. Hatta mpibzip2 diye daha acayip
bir projeyi de geliştiriyorlar.

> pbzip2 ile sıkıştırılan dosyalar normal bunzip2 ile açılabiliyor değil mi?

Evet. Sıkıştırma ve açma konusunda bir problem yok. Performansta büyük
artış var.

---
Necdet Yücel