[Gelistirici] Java Paketleme Kurallari

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
10 Ağu 2010 Sal 10:48:34 EEST

On Monday 09 August 2010 00:39:22 S.Çağlar Onur wrote:
> Eger paketleri kaynaklarindan derlemeyecek, yanlarinda tasidiklari
> statik bagimliliklari atmayacak ve bunlar yerine paketlenmis ve
> sisteme yayilmis kutuphaneleri kullanmasini saglamayacaksan bence bu
> ise girismenin hic bir anlami yok. Soyledigimin kolay bir is
> olmadiginin farkindayim ama zaten kolay bir is olsaydi da simdiye
> kadar 100 kere cozulmus olurdu diye dusunuyorum.
>
> Sadece "o paketler depoda olsun/birilerine gerekiyor" diye hareket
> etmenin saglikli oldugunu da dusunmuyorum. Her kurdugu ornegin
> tomcat'in yaninda gelen apache-logHEDE'nin 20 farkli surumunu diskinde
> [...]

+1

Paketlemeye (kaynaktan derlenebilecek şekilde) uygun olanları depoya
alabiliriz. Her kitaplığın farklı minör sürümleri depoda yer almasın. Mümkün
olduğunca son sürümleri alalım. Bu sürümlerden memnun olmayan eliyle de
kurabilir.

Minör sürümlerde API kırılıyorsa kaynaktan derleneceği için bu tür durumlarda
uygulamalar yamalanabilir. Zor iş :/