[Gelistirici] Java Paketleme Kurallari

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
9 Ağu 2010 Pzt 00:39:22 EEST

Selamlar,

2010/8/1 selim ok <selimok at gmail.com>:
> Merhabalar,
>
> su an icin depolarimizda pek fazla java paketi bulunmuyor. Bunun önemli bir
> eksikligi oldugunu düsünüyorum. Kendimce bir kac paket sahibi olmak
> istiyorum uzun zamandir ve bunlarin kendi ugrastigim alanlara yakin olmasini
> tercih ediyorum. Bu sebeple bir kac java uygulamasini paketlemek istedim.
> Fakat java paketleme isi pek can sikici bir hale gelebiliyor görebildigim
> kadariyla, cünkü genelde Java uygulamalari kendi bagimliliklarini bir paket
> icinde getiriyorlar ve bunlari ayirmak kimi zaman hic hos sonuclar
> [...]

Eger paketleri kaynaklarindan derlemeyecek, yanlarinda tasidiklari
statik bagimliliklari atmayacak ve bunlar yerine paketlenmis ve
sisteme yayilmis kutuphaneleri kullanmasini saglamayacaksan bence bu
ise girismenin hic bir anlami yok. Soyledigimin kolay bir is
olmadiginin farkindayim ama zaten kolay bir is olsaydi da simdiye
kadar 100 kere cozulmus olurdu diye dusunuyorum.

Sadece "o paketler depoda olsun/birilerine gerekiyor" diye hareket
etmenin saglikli oldugunu da dusunmuyorum. Her kurdugu ornegin
tomcat'in yaninda gelen apache-logHEDE'nin 20 farkli surumunu diskinde
tutmaktan, classpath'ler falan ile ugrasmaktan, X surumu ile loglar
cok guzel olurken Y surumu ile olmuyormus , dur o zaman suradaki
jar'lari suraya kopyalayayim hamleleri yapmaktan cekinmiyorsa ve biz
bunlari cozmek icin kuracak/kullanacak kullaniciya herhangi bir arti
sunmayacak/sunamayacaksak o kullanici gidip n bin tane jar dosyasindan
olusmus ve unzip edildigi yerde calismaya baslayan ornegin tomcat'i
mesela eliyle de kurabilir.

Gordugum tek avantaj "pisi up" ile surum guncelleyebilme olanagi fakat
bu paketlerin minor surum anlayisi ile major surum anlayislari
arasinda denizin dibi ile agri daginin tepesi oldugu icin mesela
jboss-3'den jboss-4'e gecis de paket guncelleyerek mumkun olmadigindan
(en azindan benim bilgim dahilinde) bunun da pratikte bir ise
yaramayacagini dusunuyorum.

Ozetle benim 2 yeni kurusum bu arkadaslarin sadece paketlenilmesi icin
bos kutular haline getirilmesinden yana kutularin iclerinin de
doldurulmasi

Saygilar