[Gelistirici] trunk/pisi - AUTHORS: Remove translators

Eren Türkay eren at pardus.org.tr
6 Ağu 2010 Cum 14:07:09 EEST

On Fri, Aug 06, 2010 at 01:49:08PM +0300, Ahmet AYGÜN wrote:
> Developer ile Contributor arasındaki farkımız ne olacak burada?
>
> Esasen ayırmak bana pek güzel bir uygulama gibi gelmiyor. Benim gözümde ha
> developer ha contributor. İnsanlara demedik mi "illa kod yazmanız gerekmez,
> yerelleştirme de yapsanız geliştiricisiniz, belge de yazsanız
> geliştiricisiniz" diye? Bu güne kadar süregelen geliştirici/katkıcı ayrımını
> ve/veya ayrımı algısını göz önünde bulundurunca, bu şekilde ayrı ayrı
> yazmanın da dezavantajları olacağına inanıyorum.
>
> Sizler için de sakıncası yoksa, şuna Maintainer(s) ve Developers desek?

Çevirmenler için "po/TRANSLATORS" kullanalım.

Şu anki aktif geliştiricinin ve daha önce *aktif* geliştirme yapmış insanların
isimlerinin yer aldığı "AUTHORS" dosyasında "Maintainer(s)" alt başlığında
şu anki bakımcıyı yazalım. Önceki *aktif* geliştiriciler için de
"Developers" alt başlığını kullanalım.

Daha az geliştirme yapmış, yama göndermiş katkıcıları da THANKS
dosyasına yazalım. VLC bu şekilde yapıyor ve herhangi bir sorun
görmüyorum burada [1]. Projeye bir satır kod göndermiş bir insan bile adı
geçecek böylelikle.

Projeye aktif olarak kod katkısı yapmamış, bir zaman uğraşmış, yama göndermiş ancak
sonrasında sürekli uğraşmak istememiş kişiler için "katkıcı (contributor)" demek
bana daha anlamlı geliyor. Şahsen VLC için kendimi o şekilde görüyorum,
kendime bir VLC geliştiricisiyim demem yaptığım bir katkı için. Bu durum
ile şu anki durum örtüşüyor.

Lütfen geliştirici nedir, katkıcı nedir, Pardus projesinde bunların yeri
nedir şeklinde tartışmaya girmeyelim. Amacım bunu tartışmak değil
kesinlikle :)

http://git.videolan.org/?p=vlc/vlc-1.1.git;a=blob_plain;f=THANKS
http://git.videolan.org/?p=vlc/vlc-1.1.git;a=blob_plain;f=AUTHORS

--