[Gelistirici] Java Paketleme Kurallari

Serbulent Unsal serbulent at pardus.org.tr
2 Ağu 2010 Pzt 09:39:49 EEST

On Monday, August 02, 2010 03:02:46 am selim ok wrote:
> Merhabalar,

Selam,

> - Kaynaktan mi derleyelim, yoksa dogrudan ikilileri mi? ("Önceligimiz
> kaynaktan derleme, fakat cok cok zor olursa ikili kabulümüz!" gibi arada
> kalmis cevaplar da verilebilir bu soruya.)

Arada kalmış cevaba +1

> - Kitapliklari derleyelim mi?
>
> - Ayni uygulamanin birden fazla sürümünü depoya ekleyebilir miyiz? Bkz.
> jre5-jre6, tomcat5, tomcat6,  jboss4-jboss6 vs.

Kesinlikle. Eğer sunucu sayınız sınırlıysa ve sanallaştırma kullanmıyorsanız
bu tip çözümler gerekli olabiliyor.

Ve hatta farklı core konfigürasyonlarla kullanabilmek için aynı sürümden birden
fazla Tomcat kullandığım da oldu. (Bu sonuncusu için benim gözümden kaçan
başka bir çözüm de olabilir tabi :) )

> - Farkli java sanal makine gerceklemelerini paketleyelim mi? (icedtea vs.)
> Yani is gücünü buldugumuzu var sayiyorum, politik olarak mümkün mü?

jre5 jre6 vb. olması gerektiğine göre bu da mümkün olmalı bence.

> - Dosya türlerine göre dizin secimimiz nasil olmali. (birlikte gelen jar
> paketleri nereye gitmeli, genel olarak opt yada usr altina kurulmali vs.)

Bu birlikte gelen jar paketlerinden kasıt aslında bağımlılıklar değil mi ?

> Görüsleriniz, önerileriniz?
>
> [1]: http://wiki.archlinux.org/index.php/Java_Package_Guidelines
> [2]: http://www.gentoo.org/proj/en/java/java-devel.xml
>

> Iyi calismalar,