[Gelistirici] Java Paketleme Kurallari

selim ok selimok at gmail.com
2 Ağu 2010 Pzt 03:02:46 EEST

Merhabalar,

su an icin depolarimizda pek fazla java paketi bulunmuyor. Bunun önemli bir
eksikligi oldugunu düsünüyorum. Kendimce bir kac paket sahibi olmak
istiyorum uzun zamandir ve bunlarin kendi ugrastigim alanlara yakin olmasini
tercih ediyorum. Bu sebeple bir kac java uygulamasini paketlemek istedim.
Fakat java paketleme isi pek can sikici bir hale gelebiliyor görebildigim
kadariyla, cünkü genelde Java uygulamalari kendi bagimliliklarini bir paket
icinde getiriyorlar ve bunlari ayirmak kimi zaman hic hos sonuclar
dogurmuyor yada cok bakim derdi getiriyor. Kaynak koddan derlemesi filan da
ayrica sikici.

Neyse cok konusmadan asil soruma döneyim, liste arsivini biraz karistirdim,
pardus-wikiye bakindim ama Java paketleme ile ilgili bir kac E-posta disinda
önemli bir basliga rastlamadim. Diger bazi dagitimlar bu konuda belgeler
olusturmuslar [1][2] ki ortak bir yöntem belirlensin ve java paketleri
düzenli olsun. Biz de bu konuda bir belge olusturalim mi? Eger listede
yeterince net bir sekilde konusabilir ve karar alabilirsek, belgelendirme
isini üzerime alabilirim.

Eger o iki belgeyi hizlica okursaniz aslinda hangi konularda karar vermemiz
gerektigini asagi yukari cikarabilirsiniz ama benim aklima ilk gelenleri
direk yazayim:

- Kaynaktan mi derleyelim, yoksa dogrudan ikilileri mi? ("Önceligimiz
kaynaktan derleme, fakat cok cok zor olursa ikili kabulümüz!" gibi arada
kalmis cevaplar da verilebilir bu soruya.)

- Kitapliklari derleyelim mi?

- Ayni uygulamanin birden fazla sürümünü depoya ekleyebilir miyiz? Bkz.
jre5-jre6, tomcat5, tomcat6,  jboss4-jboss6 vs.

- Farkli java sanal makine gerceklemelerini paketleyelim mi? (icedtea vs.)
Yani is gücünü buldugumuzu var sayiyorum, politik olarak mümkün mü?

- Dosya türlerine göre dizin secimimiz nasil olmali. (birlikte gelen jar
paketleri nereye gitmeli, genel olarak opt yada usr altina kurulmali vs.)

Görüsleriniz, önerileriniz?

[1]: http://wiki.archlinux.org/index.php/Java_Package_Guidelines
[2]: http://www.gentoo.org/proj/en/java/java-devel.xml

Iyi calismalar,