[Gelistirici] Pardus 2010 Staj ve GSoC Projeleri için Fikir Önerileri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
5 Nis 2010 Pzt 12:02:41 EEST

Merhaba,

Mon, 5 Apr 2010 10:14:02 +0300, cihan okyay <okyaycihan at gmail.com> :

> GSOC fikrine bende katılıyorum. Kolaylık konusunda biraz daha
> araştırma yapılıp karar verilmesi iyi olabilir gibime geliyor.
> Ben eğitimlerde çıkardığım listeyi akşama yazarım yine buraya.
> Kesinlikle koda müdahale edilmesi gerekilen yerlerde var.
> Yani mühendis işide olabilir :P
Benim yazılımları kurcalarken farkettiğim, iş "kolay" gibi gözükse de
"uzun" bir iş. Çünkü po dosyasını Türkçe'ye çevirmekle
kurtaramıyorsunuz.

Bazı yazılımlara Türkçe desteği için seslendirme, grafik çizimi gibi
yerelleştirmeler de yapmak gerekiyor.

Bazıları için biraz konu hakkında bilgi sahibi olmak ya da bilgi sahibi
olan birilerini de bulmak gerekiyor -- birebir çeviriden ziyade,
Türkiye'ye özgü içerik üretilmesi gerekebiliyor.

Bazı yazılımlar belirli yapıdaki dillere göre yerelleştirme planlanmış
olabiliyor, Türkçe için geliştiricileriyle görüşüp karşılıklı çözüm
üretmek gerekebiliyor.

Hem sosyal altyapısı olan hem teknik bir/kaç kişi işi bence.

                   Doruk