[Gelistirici] 2009/devel/game/board/pokerth - remove bundled fonts add system fonts symlinks

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
9 Eyl 2009 Çar 04:20:25 EEST

09 Eylül 2009 Çarşamba günü (saat 03:42:18) Serdar Dalgıç şunları yazmıştı:

> depolara baktım da buna benzer bir durumla karşılaşmadım. Paketten çıkmayan
> ama sistemde kurulu olan bir dosyaya softlink yaratmak için mantıklı bir
> çözüm gibi gelmedi bana. Daha doğrusu böyle bir şey yapmak doğru mu, onu
> bilemedim. Bu şekilde örneği olan başka bir uygulama var mı? Merak ettiğim
> için soruyorum. Çünkü başka bir  öneri de bulamadım işin açıkçası..

Fedora böyle yapıyor. Ki bence yapılmaması içinde bir sebep yok. Tabi
runtime'a eklendiği sürece. Her uygulama fontunu kendi getirecekse ne manası
var o zaman font paketlerinin. Bende orada gördüğüm ve kullanılan yazı
tiplerinin paketle gelenler değilde sistemde olanların olması gerektiğini
düşündüğümden bu şekilde yaptım.

Ayrıca benzer (Paketten çıkmayan ama sistemde kurulu olan bir dosyayı
kopyalamak) şekilde bir uygulamayı depodaki libtar paketinde de görebilirsin.
Ki bu paket için tüm dağıtımlar bu yöntemi kullanıyor.

> Bu arada /usr/share/fonts/Type1/c059013l.pfb ve
> /usr/share/fonts/Type1/n019003l.pfb herhangi bir pakete ait değil.
> urw-fonts diye de bir paket yok zaten bizim depoda.  URW yazıtipleri
> gnu-gs-fonts-std adlı paketten çıkıyor, ilgili dosyalar da
>
> /usr/share/fonts/default/ghostscript/c059013l.pfb
> /usr/share/fonts/default/ghostscript/n019003l.pfb
>
> olmalı herhalde.

Evet bizim depoda şu an için yok ama review listesini kontrol edersen review
isteğinde bulunduğumu görebilirsin. Zaten bu yüzden stable depoya merge
etmedim.

> Fontlarla ilgili yine , ubuntu dejavu fontlarının kullanılması için şöyle
> bir yama eklemiş:
> http://bazaar.launchpad.net/~ubuntu-branches/ubuntu/karmic/pokerth/karmic/a
>nnotate/head%3A/debian/patches/02_use_dejavu_fonts.patch
>
> 0.7.1'de kodun buradaki kısmında değişiklik yapılmış zaten ama birebir bu
> yamadaki değişiklik değil.

Buradaki değişiklik uygulamanın geneli için değil sadece tablestyler
kısmındaki fontlar için yapılmış bir değişiklik. O yüzden buna gerek olduğunu
düşünmüyorum.

> yine ubuntu'da as-needed için bir patch eklenmiş, ama binary dosyalarda ldd
> -r -u çıktıları temiz. Yine de uygun görürsen o yamayı da yansıtabilirsin.

ldd -u -r çıktılarını depoya almadan önce kontrol etmiştim zaten. Bu yamada
qmake_lflags içerisine as-needed ekliyor ki bizde (bildiğim kadarıyla) zaten
var. İhtiyacımız yok.