[Gelistirici] Firefox'ta yer alan Hollandaca Pardus yerimi hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Eyl 2009 Sal 18:17:46 EEST

On Tue, 8 Sep 2009 11:06:30 +0300
Akın Ömeroğlu <akin at omeroglu.net> wrote:

> Merhabalar,
>
> Bildiğiniz gibi kullanıcılarımıza Firefox'ta daha önceden belirlenmiş
> çok sayıda yerimi sunuyoruz. Bu yer imleri arasında yer alan
> Hollandaca Pardus ( http://www.pardus-linux.nl) yerimi hakkında
> muhtemelen daha önce de konuştuğumu bir problemi tekrar paylaşmak
> istedim.
>
> Adı geçen Web sitesi ya kendi yer sağlayıcısının Türk Telekom'un IP
> bloğunu spammer olarak görüp engellediğinden ya da Türk Telekom'un
> malum sebepler nedeniyle (bknz 5651 sayılı kanun) o IP bloğunu
> [...]

 Ben yer imlerinden çıkarılmasını anlamlı bulmuyorum. Türkiye
tarafından bakınca bir kaç bağlantı tipi üzerinden siteye
erişilebiliyor, ayrıca yurtdışından o siteye bağlanma ile ilgili de
yaptığım bir iki denemede  sorun görmedim. Bugün kullanıcıların ev
dizinlerinden adresi silemediğimiz gibi, yarın yeni kurulumlarda da
eklenmeyen yer imini sistemlere ekleyemeyeceğiz. Bu bağlantı sorunun ne
zaman düzeleceği belli değil, belki iki gün sonra ilgili sıkıntı ortadan
kalkacak ve tüm TTNET aboneleri de girebilecek.

 Siteye neden erişilemediğini biraz kurcaladım. Doğru anladıysam NL
tarafında TTNET e bağlı bir seri IP bloğu erişemiyor, spam ya da
benzeri bir sebepten yasaklanmış olabilir ama olay hix.nl tarafında
görünüyor.